PPC מייצג תשלום לפי לחיצה, מודל של שיווק באינטרנט בו מפרסמים משלמים עמלה בכל לחיצה על אחת מהמודעות שלהם.
ידוע גם כקידום ממומן.
בעיקרו של דבר, זו דרך לקנות ביקורים באתר שלך, במקום לנסות "להרוויח" את הביקורים באופן אורגני.
פרסום במנועי חיפוש הוא אחת הצורות הפופולריות ביותר של PPC.
זה מאפשר למפרסמים להציע הצעה למיקום מודעה בקישורים הממומנים של מנוע חיפוש כאשר מישהו מחפש מילת מפתח שקשורה להצעה העסקית שלהם.
לדוגמה, אם אנו מציעים את מילת המפתח "תוכנת PPC", המודעה שלנו עשויה להופיע במקום הראשון בדף התוצאות של גוגל.
בכל פעם שלוחצים על המודעה שלנו, שולחים מבקר לאתר שלנו, עלינו לשלם למנוע החיפוש תשלום קטן.
כאשר PPC עובד נכון, העמלה היא של מה בכך, מכיוון שהביקור שווה יותר ממה שתשלמו עבורו.
במילים אחרות, אם אנו משלמים 4 $ עבור קליק, אך הקליק גורם למכירה של $ 400, אז הרווחנו.
ישנם המון פרמטרים בבניית קמפיין PPC מנצח: מחקר ובחירת מילות המפתח הנכונות, ארגון מילות המפתח הללו לקמפיינים וקבוצות מודעות מסודרות, וכלה בהגדרת דפי נחיתה של PPC המותאמים למרות.
מנועי חיפוש מתגמלים מפרסמים שיכולים ליצור קמפיינים רלוונטיים וממוקדים בתשלום לקליק על ידי תשלום פחות עבור קליקים על מודעות.
אם המודעות ודפי הנחיתה שלך מועילים ומשביעים למשתמשים, Google גובה ממך פחות בקליק, מה שמוביל לרווחים גבוהים יותר עבור העסק שלנו.
אז אם אתם רוצים להתחיל להשתמש ב- PPC, חשוב ללמוד כיצד לעשות זאת נכון.
למה לעשות בכלל PPC?
"98% מהמחפשים בוחרים את התוצאה הראשונה הנמצאת בעמוד הראשון בתוצאות שהם משיגים." (BrightLocal)
"64% מהאנשים לוחצים על מודעות Google כאשר הם מחפשים לקנות פריט באופן מקוון." (Wordstream)
"72% משווקי AdWords מתכננים להגדיל את תקציבי PPC שלהם."(Search Engine Watch)
מהן מודעות גוגל?
מודעות גוגל (שכונה בעבר Google AdWords) היא מערכת הפרסום היחידה הפופולרית ביותר PPC בעולם.
פלטפורמת המודעות מאפשרת לעסקים ליצור מודעות המופיעות במנוע החיפוש של גוגל ונכסים אחרים של גוגל.
מודעות גוגל פועלות על פי מודל תשלום לקליק, בו המשתמשים מתמודדים על מילות מפתח ומשלמים עבור כל קליק על הפרסומות שלהם.
בכל פעם שמתחיל חיפוש, גוגל מתחברת למאגר המפרסמים של מודעות ובוחרת קבוצה של מנצחים שתופיע במרחב המודעות החשוב בדף תוצאות החיפוש שלה.
"הזוכים" נבחרים על בסיס שילוב של גורמים, כולל האיכות והרלוונטיות של מילות המפתח וקמפיין המודעות שלהם, כמו גם גודל הצעות המחיר שלהם.
ליתר דיוק, מי שיופיע בדף מבוסס על דירוג המודעה של המפרסם, מדד המחושב על ידי הכפלת שני גורמים עיקריים – הצעת עלות לקליק (הסכום הגבוה ביותר שמפרסם מוכן להוציא) וציון האיכות (ערך שלוקח בחשבון שיעור הקליקים, הרלוונטיות ואיכות דפי הנחיתה שלך.
מערכת זו מאפשרת למפרסמים הזוכים להגיע ללקוחות פוטנציאליים בעלות שמתאימה לתקציב שלהם.
זה בעצם סוג של מכירה פומבית. האינפוגרפיקה שלהלן ממחישה כיצד מערכת מכירה פומבית זו עובדת.
הסבר כיצד עובדים הגורמים הללו תוכלו למצוא בכתבה הבאה – Search engine marketing (SEM) מה זה ואיך עושים את זה?
כיצד מודול PPC עובד
ביצוע שיווק PPC באמצעות מודעות Google הוא בעל ערך במיוחד מכיוון שכמנוע החיפוש הפופולרי ביותר, גוגל משיגה כמויות אדירות של תנועה ולכן מספקת את מירב ההופעות והקליקים למודעות שלכם.
באיזו תדירות מופיעות מודעות PPC שלך תלויות באילו מילות מפתח וסוגי התאמה אתם בוחרים.
בעוד שמספר גורמים קובעים עד כמה יהיה מסע הפרסום שלכם PPC מוצלח, אתם יכולים להשיג הרבה על ידי התמקדות ב:
- רלוונטיות של מילות מפתח – יצירת רשימות של מילות מפתח רלוונטיות, קבוצות מילים וטקסט מודעה מתאים.
- איכות דפי נחיתה – יצירת דפי נחיתה ממוטבים עם תוכן משכנע, רלוונטי וקריאה לפעולה ברורה, המותאמים לשאילתות חיפוש ספציפיות.
- ציון איכות – ציון האיכות הוא הדירוג של גוגל על האיכות והרלוונטיות של מילות המפתח, דפי הנחיתה וקמפיין PPC שלכם. מפרסמים עם ציוני איכות טובים יותר משיגים יותר קליקים על מודעות בעלויות נמוכות יותר.
- יצירתיות – עותק מודעה מפתה חיוני; ואם אתם מפרסמים ברשת, אתם צריכים ליצור מודעות יפות ומניעות.
PPC מחקר מילות מפתח
מחקר מילות מפתח עבור PPC יכול להיות זמן רב, אך הוא גם חשוב מאוד.
כל מסע הפרסום שלכם בנוי סביב מילות מפתח, והמפרסמים המצליחים ביותר של מודעות Google מצמיחים ומעדנים ללא הפסקה את רשימת מילות המפתח שלהם.
אם אתם מבצעים מחקר מילות מפתח פעם אחת בלבד, כשאתם יוצרים את מסע הפרסום הראשון שלכם, סביר להניח שאתם מפספסים מאות אלפי מילות מפתח יקרות ערך, זנב ארוך, בעלות נמוכה ורלוונטיות ביותר שיכולות להביא לתנועה לאתר שלכם.
רשימת מילות מפתח יעילה צריכה להיות:
- רלוונטית – כמובן שאתם לא רוצים לשלם עבור תעבורת אינטרנט שלא קשורה לעסק שלכם.
- אתם רוצים למצוא מילות מפתח ממוקדות שיובילו לשיעור קליקים גבוה יותר, עלות אפקטיבית לקליק ועלייה ברווחים.
- המשמעות היא שמילות המפתח שאתה מציע עליהן צריכות להיות קשורות קשר הדוק להצעות שאתה מוכר.
- ממצה – מחקר מילות המפתח שלכם אמור לכלול לא רק את המונחים הפופולריים ביותר והכי מחופשים בנישה שלכם, אלא גם את הזנב הארוך של החיפוש.
- מילות מפתח בעלות זנב ארוך יותר ספציפיות ופחות נפוצות, אך הן מסתכמות בחשבון עבור רוב התנועה מונעת החיפוש.
- בנוסף, הם פחות תחרותיות, ולכן פחות יקרות.
- רחב – PPC הוא איטרטיבי. אתם רוצים לחדד ולהרחיב בכל עת את מסעות הפרסום שלכם, וליצור סביבה בה רשימת מילות המפתח שלכם גדלה ומתאימה כל הזמן.
ניהול מסעות הפרסום שלכם
לאחר שתיצרו את הקמפיינים החדשים שלכם, תצטרכו לנהל אותם באופן קבוע כדי לוודא שהם ממשיכים להיות אפקטיביים.
למעשה, פעילות רגילה בחשבון היא אחד המנבאים הטובים ביותר להצלחה.
עליכם לנתח את ביצועי חשבונותכם ברציפות ולבצע את ההתאמות הבאות כדי לייעל את מסעות הפרסום שלכם:
- הוספה של מילות מפתח: הרחיבו את טווח ההגעה של מסעות הפרסום שלכם על ידי הוספת מילות מפתח הרלוונטיות.
- הוספה של מילות מפתח שליליות: מונחים לא ממירים כמילות מפתח שליליות כדי לשפר את הרלוונטיות של מסע הפרסום ולהפחתת ההוצאות.
- פצלו את קבוצת המודעות: שפרו את שיעור הקליקים ואת ציון האיכות על ידי פיצול קבוצות המודעות שלכם לקבוצות מודעות קטנות ורלוונטיות יותר, שעוזרות לכם ליצור טקסט מודעה ממוקד יותר ודפי נחיתה.
- עינו במילות מפתח יקרות: סיקרו מילות מפתח יקרות, מתחת לביצוע, וכבו אותן במידת הצורך.
- צמצום דפי נחיתה: שנו את התוכן ואת קריאות הפעולה (CTA) של דפי הנחיתה שלכם כדי להתיישר עם שאילתות חיפוש בודדות על מנת לשפר את שיעורי ההמרות. אל תשלחו את כל התנועה שלכם לאותו דף.