Search engine marketing (SEM) מה זה ואיך עושים את זה?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
Search engine marketing (SEM) מה זה ואיך עושים את זה?

ניווט מהיר

שיווק במנועי חיפוש, או SEM, הוא אחת הדרכים היעילות ביותר לצמיחת העסק שלנו בשוק התחרותי המתפתח יותר ויותר.

עם מיליוני עסקים בחוץ שכולם מתחרים על אותם גולשים, מעולם לא היה חשוב יותר לפרסם באינטרנט, ושיווק במנועי חיפוש הוא הדרך היעילה ביותר לקדם את המוצרים שלנו ולהגדיל את העסק שלנו.

במדריך זה תלמדו סקירה כללית של יסודות שיווק במנועי חיפוש וכן כמה טיפים ואסטרטגיות לביצוע נכון של שיווק במנועי חיפוש.

מה זה שיווק במנועי החיפוש SEM לפי ויקפדיה.

מה זה בכלל SEM?

שיווק במנועי חיפוש הוא הנוהג של שיווק עסק באמצעות פרסומות בתשלום המופיעות בדפי תוצאות (או SERP) של מנועי חיפוש.

מפרסמים מציעים הצעות מחיר לפי מילות מפתח אשר משתמשים עושים שימוש בשירותים כמו גוגל ובינג הם עשויים להזין כאשר הם מחפשים מוצרים או שירותים מסוימים.

מה שמאפשר למפרסם את האפשרות שהמודעות שלהם יופיעו לצד תוצאות עבור אותן שאילתות חיפוש.

מה החשיבות של SEM?

מנועי חיפוש משתמשים באלגוריתמים מורכבים כדי להבטיח כי התוצאות הרלוונטיות ביותר יוחזרו עבור כל חיפוש, כולל מיקום ומידע זמין אחר.

בפרסום של חיפוש בתשלום, מודעות ממומנות מופיעות בחלק העליון של דפי תוצאות מנועי החיפוש ובצד שלה כדי להשיג יותר נראות ובולטות מהתוצאות האורגניות.

נניח שאתה לקוח שמחפש מוצר או שירות באופן מקוון. אתה ניגש למנוע חיפוש והקלד את מונחי החיפוש שלך (הידועים גם בשם מילות מפתח).

בדף תוצאות החיפוש שלך תתקל במודעות של חברות שונות שמילות המפתח שלהן תואמות את מילות המפתח שבחיפוש שלך.

מודעות אלה מופיעות במיקומים בולטים בדף – יחד עם רשימות החיפוש האחרות התואמות את מילות המפתח שלך.

הרישומים בתשלום רלוונטיים מאוד לחיפוש הספציפי שלך, מה שהופך את הסבירות שתלחץ עליהם.

כעת נסתכל כיצד קמפיינים של SEM עובדים מנקודת המבט של המשווק.

רשתות SEM הינן פעולות בשירות עצמי. ברגע שמשווק בוחר רשת, הוא או היא יכולים להעלות קמפיין בתוך פרק זמן קצר.

בעת הגדרת קמפיין ברשת SEM, המשווק מתבקש:

  • ערכו מחקר מילות מפתח ובחרו קבוצת מילות מפתח הקשורות לאתר או למוצר שלהם.
  • בחר מיקום גיאוגרפי עבור המודעה שתוצג בתוכה.
  • צור מודעה מבוססת טקסט שתוצג בתוצאות החיפוש.
  • הגש מחיר על שהם מוכנים לשלם עבור כל קליק על המודעה שלהם.
בעת הגדרת קמפיין ברשת SEM, המשווק מתבקש:

קל לייצר מודעות טקסט בלבד. משווקים נכנסים לכותרת, טקסט לגוף המודעה, קריאה לפעולה וכתובת אתר להיפר-קישור.

שיווק במנועי חיפוש נחשב בעיני רבים לדרך היעילה ביותר להוציא דולרים שיווקיים.

דוגמאות לרשתות מודעות ברשת החיפוש

שתי רשתות החיפוש העיקריות שאליהן ממוקדות אנשי SEM הן מודעות גוגל (לשעבר גוגל אדוורדס) ומודעות Bing.

AdWords של גוגל היא למעשה שתי רשתות: רשת החיפוש של גוגל ורשת המדיה של גוגל.

הרשת הראשונה מורכבת אך ורק מאתרים הקשורים לחיפוש בבעלות גוגל, ואילו השנייה כוללת נכסים כמו YouTube, Blogger ו- Gmail.

מודעות Bing מאפשרות ללקוחות לקנות מודעות הן ברשת האתרים של יאהו והן ברשת של בינג.

בעוד שמודעות גוגל היא רשת גדולה בהרבה (בערך פי 2 מהגודל), התמחור לרוב נמוך יותר עבור מודעות Bing.

משווקים אולי יוכלו לקבל דרגה טובה יותר עבור ביטוי מילות מפתח תחרותי בפחות ממה שהם מקבלים בגוגל.

ויש המדווחים כי גם שיעורי הקליקים גבוהים יותר.

SEM vs. SEO

SEM לעומת SEO: מה ההבדל?

באופן כללי, "שיווק במנועי חיפוש" מתייחס לשיווק בחיפוש בתשלום, מערכת שבה עסקים משלמים ל- Google כדי להציג את המודעות שלהם בתוצאות החיפוש.

אופטימיזציה למנועי חיפוש, או SEO, שונה מכיוון שעסקים אינם משלמים ל- Google עבור תנועה וקליקים; במקום זאת, הם מרוויחים מקום פנוי בתוצאות החיפוש על ידי שימוש בתוכן הרלוונטי ביותר עבור חיפוש מילות מפתח נתון.

גם SEO וגם SEM צריכים להיות חלק מהותי באסטרטגיית השיווק המקוון שלך.

SEO הוא דרך רבת עוצמה להניע תנועה, בעוד שפרסומות במנועי חיפוש הן דרך חסכונית ביותר להביא להמרות בתחתית המשפך.

SEM vs. SEO

כיצד בדיקות A / B יכולות להשלים את SEM?

מכיוון שאתם כבר משקיעים בשיווק במנועי חיפוש בכדי להביא תנועה לאתר שלכם, זהו מאמץ כדאי לבצע אופטימיזציה של תנועה זו להמרות ולהגדיל את היעילות של ההוצאות שלכם.

בדיקת A / B לבדיקת דפי הנחיתה שלכם היא דרך קלה למקסם את ההוצאות שלכם, אם על ידי אופטימיזציה לערך ההזמנה הממוצע או להכנסות לעמוד.

מיטוב דף הנחיתה שלכם יכול להגדיל את ציון האיכות שלכם באמצעות רשתות שיווק במנועי חיפוש, ובכך להפחית את העלות הממוצעת לקליק.

באופן אופטימלי – ופלטפורמות אחרות כמוה – יכולות לעזור לך לבנות וליישם בקלות את בדיקות ה- A / B שלכם, ולהציע תוצאות בזמן אמת כדי לתת לך ביטחון בהחלטות העסקיות שלכם.

אופטימלי יש אינטגרציות עם רשתות מודעות פופולריות כמו גוגל אדוורדס ופייסבוק שהופכות את הגדרת הניסויים הקשורים למודעות למהירה וקלה.

כיצד בדיקות A / B יכולות להשלים את SEM?

מילות מפתח: הבסיס לשיווק במנועי חיפוש

מילות מפתח הן הבסיס לשיווק במנועי חיפוש. כאשר משתמשים מזינים מילות מפתח (כחלק משאילתות חיפוש) במנועי חיפוש כדי למצוא את מה שהם מחפשים, זה אמור להפתיע מעט שמילות מפתח מהוות את הבסיס לשיווק במנועי חיפוש כאסטרטגיית פרסום.

SEM מחקר מילות מפתח

לפני שתוכלו לבחור באילו מילות מפתח להשתמש בקמפיינים השיווקיים שלכם במנועי חיפוש, עליכם לבצע מחקר מקיף כחלק מאסטרטגיית ניהול מילות המפתח.

ראשית, עליכם לזהות מילות מפתח הרלוונטיות לעסק שלכם וכי לקוחות פוטנציאליים עשויים להשתמש בהן בעת ​​חיפוש אחר המוצרים והשירותים אותם אתם מציעים.

כלי שיכול מאוד לעזור לכם בביצוע חקר למילות מפתח הוא: Keyword Tool.

Find Great Keywords Using Google Autocomplete

Keyword tool מספק לכם מגוון של מידע חשוב, כגון נפח חיפוש עבור כל מילת מפתח בודדת בגוגל והתחרותיות הכללית שלה.

בנוסף לסייע לכם למצוא מילות מפתח שעליכם להציע עליהן, מחקר מילות מפתח יסודי יכול גם לעזור לכם לזהות מילות מפתח שליליות מונחי חיפוש שעליכם לכלול ממסעות הפרסום שלכם.

מילות מפתח שליליות אינן מונחים עם קונוטציות שליליות, אלא מונחים לא רלוונטיים שלא סביר מאוד שיגרמו להמרות.

לדוגמה, אם אתם מוכרים גלידה, ייתכן שתרצו לכלול את מילת המפתח "מתכוני גלידה", מכיוון שלא צפויים שמשתמשים יחפשו מתכוני גלידה בשוק של המוצר שלכם.

מושג זה ידוע ככוונת חיפוש, או הסבירות כי לקוח ישלים רכישה או פעולה רצויה אחרת לאחר חיפוש מונח מסוים.

מילות מפתח מסוימות נחשבות כבעלי כוונה מסחרית גבוהה, או אינדיקציה חזקה לכך שהמחפש רוצה לקנות משהו.

דוגמאות למילות מפתח בעלות כוונות מסחריות גבוהות כוללות:

  • קניה
  • הנחה
  • עסקה
  • קופון
  • משלוח חינם

מילות מפתח ומבנה חשבון

היבט מכריע נוסף במילות מפתח החיוניות להצלחה של קמפיין שיווקי במנועי חיפוש הוא מבנה החשבון.

קיבוץ מילות מפתח לוגי ומבנה חשבון יכול לעזור לכם להשיג שיעורי קליקים גבוהים יותר, עלויות נמוכות יותר לקליק ובביצועים כוללים חזקים יותר, ומחקר מילות מפתח יכול לעזור לכם לחשוב כיצד לבנות בצורה הטובה ביותר את חשבונכם.

יש לבנות חשבונות של מודעות AdWords ו- Bing באופן הבא לקבלת תוצאות מיטביות:

כפי שניתן לראות באיור לעיל, חשבון מובנה בצורה אופטימלית מורכב מחמישה אלמנטים ברורים:

כפי שניתן לראות באיור לעיל, חשבון מובנה בצורה אופטימלית מורכב מחמישה אלמנטים ברורים:

  • חשבון מודעות
  • קמפיין מודעות
  • קבוצת מודעות
  • מילות מפתח
  • מודעות טקסט
  • דפי נחיתה

מסעות פרסום יכולים, ובמקרים רבים, להתמקד במוצרים או בשירותים דומים.

לדוגמה, אם אתם מנהלים חנות לחומרי בניין, קמפיין מודעות אחד יכול להתמקד אך ורק במוצרי יד כמו מפוחים, מגרפות ושקיות עלים.

ואילו אחר עשוי להתמקד בכלי חשמל וכן הלאה.

קבוצות מודעות מאפשרות לכל קטגוריה להיות קטגורית משנה נוספת ורלוונטיות.

בדוגמה של חנות לחומרי בניין, קבוצת מודעות אחת יכולה להיות עבור סוגים שונים של מגרפות או דגמים משתנים של מפוחים.

במסע הפרסום לכלי חשמל, קבוצת מודעות אחת עשויה להתמקד במקדחות מסוגים שונים, ואילו קבוצה אחרת יכולה להתמקד במסורים ידנים וחשמלים.

דרוש ארגון וסדר זה אולי יקח יותר זמן בהקמה הראשונית, אך התגמולים – כלומר שיעור קליקים גבוה יותר בעלות נמוכה יותר – הופכים את המאמץ הזה לכדאי לטווח הרחוק.

מכירה פומבית של מודעות שיווק במנועי חיפוש

מכירה פומבית של מודעות שיווק במנועי חיפוש

אחת התפיסות השגויות המתמשכות ביותר בנושא שיווק במנועי חיפוש היא שלמי שיש תקציב הפרסום הגדול ביותר מנצח.

אמנם תקציב פרסום גדול יותר יכול בהחלט להיות יתרון, במיוחד כשאתה ממקד למילות מפתח תחרותיות ביותר, אך זה רחוק מלהיות דרישה להצלחה בשיווק במנועי חיפוש.

הסיבה לכך היא שכל המודעות עוברות תהליך המכונה מכירה פומבית של מודעות לפני שהן מופיעות לצד תוצאות חיפוש. לצורך הסבר זה, נתמקד במכירה הפומבית של מודעות בגוגל אדוורדס.

כיצד פועלת מכירה פומבית

תהליך מכירה פומבית של מודעות מתרחש בכל פעם שמישהו נכנס לשאילתת חיפוש בגוגל.

כדי להיכנס למכירה הפומבית, מפרסמים מזהים מילות מפתח עליהן רוצים להציע, ומציינים כמה הם מוכנים להוציא (לכל קליק) כדי שהמודעות שלהם יופיעו לצד תוצאות הקשורות למילות מפתח אלה.

אם Google קובעת שמילות המפתח שהצעת עליהן כלולות בשאילתת החיפוש של המשתמש, המודעות שלך נכנסו למכירה הפומבית של המודעות.

כיצד מודעות 'זכו' במכרז המודעות

לא כל מודעה יחידה תופיע בכל חיפוש. הסיבה לכך היא שמכירה הפומבית של מודעות מביאה בחשבון גורמים מגוונים בעת קביעת מיקום המודעות ב- SERP,

ומכיוון שלא לכל מילת מפתח יש כוונה מסחרית מספקת להצדקת הצגת מודעות לצד תוצאות.

עם זאת, שני הגורמים העיקריים שגוגל מעריכה כחלק מתהליך מכירה פומבית של מודעות הם הצעת המחיר המקסימאלית שלך וציון האיכות של המודעות שלך.

ההצעה המרבית היא הסכום המקסימלי שציינת שאתה מוכן לשלם עבור קליק.

ציון האיכות הוא מדד המבוסס על האיכות הכוללת של הפרסומת שלך.

גוגל מחשבת מדדים אלה במהלך מכירה פומבית של מודעות כדי לקבוע את מיקום הפרסומות. התוצאה של חישוב זה מכונה דירוג מודעה.

חשיבות ציון האיכות ב- SEM

בהתחשב בכך שציון האיכות של גוגל אדוורדס מהווה מחצית מנוסחת דירוג המודעות, זהו אחד המדדים החיוניים ביותר שמשווקי מנועי החיפוש יכולים להתמקד בהם.

ציונים באיכות גבוהה יכולים לעזור לך להשיג מיקום מודעה טוב יותר בעלויות נמוכות יותר, מכיוון שגוגל מעדיפה מודעות שרלוונטיות ביותר לשאילתות משתמשים.

בטבלה שלהלן תוכלו לראות שלמרות שלמפרסם 1 יש את הצעת המחיר המקסימאלית הנמוכה ביותר, אך הוא מקבל את ציון האיכות הגבוה ביותר, כלומר המודעות שלו מקבלות עדיפות מבחינת המיקום במהלך מכירה פומבית של מודעות:

בטבלה שלהלן תוכלו לראות שלמרות שלמפרסם 1 יש את הצעת המחיר המקסימאלית הנמוכה ביותר, אך הוא מקבל את ציון האיכות הגבוה ביותר, כלומר המודעות שלו מקבלות עדיפות מבחינת המיקום במהלך מכירה פומבית של מודעות:

ציון האיכות הוא ללא ספק המדד החשוב ביותר בשיווק במנועי חיפוש. למידע נוסף על ציון האיכות וההשפעה שיכולה להיות על מסעות הפרסום שלכם.

אולי יעניין אותך גם כתבה אודות >> שיווק שותפים ב 2020

ספרו לנו מה אתם חושבים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שעות פעילות

שעות פעילות המוקד:

בימים א,-ה׳ בין השעות 10:00 בבוקר ועד 18:00 בערב.

יום ו׳ וערבי חג: מהשעה 10:00 בבוקר ועד 14:00 בצהריים.

ובמוצ״ש כשעה לאחר צאת השבת ועד השעה 22:00 בלילה.

צור קשר

יש לכם שאלות נוספות?, מעוניינים במידע נוסף?, שלחו לנו הודעה ונשמח לעמוד לשירותכם.