Search engine marketing (SEM) מה זה ואיך עושים את זה?

Search engine marketing (SEM) מה זה ואיך עושים את זה?

שיווק במנועי חיפוש, או SEM, הוא אחד הדרכים היעילות ביותר לצמיחת העסק שלנו בשוק התחרותי המתפתח כל הזמן.

עם מיליוני עסקים באינטרנט שכולם מתחרים על אותם גולשים, מעולם לא היה חשוב יותר לפרסם באינטרנט, ושיווק במנועי חיפוש הוא הדרך היעילה ביותר לקדם את המוצרים שלנו ולהגדיל את העסק שלנו.

במדריך זה תלמדו סקירה כללית של יסודות שיווק במנועי חיפוש וכן כמה טיפים ואסטרטגיות לביצוע נכון של שיווק במנועי חיפוש.

מה זה בכלל SEM?

שיווק במנועי חיפוש הוא בעצםשיווק העסק באמצעות פרסומות בתשלום המופיעות בדפי תוצאות (או SERP) של מנועי חיפוש.

מפרסמים נותנים הצעות מחיר לביטוי חיפוש אשר משתמשים מחפשים אותם בגוגל,ככה בכל פעם שמתמש ויעשה חיפוש אנחנו נופיע כתוצאה רלוונטית.

הדבר היפה כאן, שזה בעצם מאפשר למפרסם להציג מודעות רלוונטיות, לאותו ביטוי חיפוש שהמשתמש ביצע.

למה שיווק במנועי החיפוש הוא כל כך חשוב?

מנועי חיפוש משתמשים באלגוריתמים מורכבים כדי להבטיח כי התוצאות הרלוונטיות ביותר יוחזרו עבור כל חיפוש, כולל מיקום ומידע זמין אחר.

בפרסום של חיפוש בתשלום, מודעות ממומנות מופיעות בחלק העליון של דפי תוצאות וככה ניתן לקבל הרבה יותר קליקים.

לדוגמא״ יש גולש מסויים שמחפש מוצר או שירות מסויים, אנחנו נופיע לו כתוצאה רלוונטית עבור אותו חיפוש שהוא ביצע.

כמובן שאנחנו לא היחידים שנותנים הצעות מחיר לאותם ביטוי חיפוש, ובחלק העליון של גוגל נוכל לראות בעצם את המתחרים שלנו שמתחרים לאותו ביטוי חיפוש.

מודעות אלו יופיעו בדרך כלל במקומות בולטים שהגולש יוכל לצפות בהם, לצד ביטוי החיפוש.

זה חשוב לנו מכיוון שברגע שאנחנו משלמים עבור ביטוי חיפוש ספציפי, אנחנו בעצם מקבלים קליקים שרלוונטים עבורו, אנחנו יודעים בהכרח למה הגולש התכוון.

כעת נסתכל כיצד קמפיינים של SEM עובדים מנקודת המבט של המפרסם.

בעת הגדרת קמפיין אנחנו מתבקשים לכמה דברים:

  • ביצוע מחקר מילות מפתח
  • בחירת מיקום למודעה
  • יצירת מודעה
  • הגשה של הצעת מחיר

מודעות טקסט הכי קל לייצר מכיוון שזה לא מצריך מאיתנו יותר מידי פעולה, פשוט להיכנס להזין כותרת והנעה לפעולה.

הרשת הגדולה ביותר שאנשים משתמשים בה כדי לפרסם במנועי החיפוש היא כמובן גוגל.

AdWords של גוגל הוא למעשה שתי רשתות: רשת החיפוש של גוגל ורשת המדיה של גוגל.

הרשת הראשונה מורכבת אך ורק מאתרים הקשורים לחיפוש בבעלות גוגל, ואילו השנייה כוללת נכסים כמו YouTube, Blogger ו- Gmail.

קידום אורגני או קידום במנוע החיפוש?

SEM לעומת SEO: מה ההבדל?

באופן כללי, "שיווק במנועי חיפוש" מתייחס לשיווק בחיפוש לפי בתשלום, מערכת שבה עסקים משלמים לגוגל כדי להציג את המודעות שלהם בתוצאות החיפוש.

אופטימיזציה למנועי חיפוש, או SEO, שונה מכיוון שעסקים אינם משלמים ל- Google עבור תנועה וקליקים; במקום זאת, הם מרוויחים מקום פנוי בתוצאות החיפוש על ידי שימוש בתוכן הרלוונטי ביותר עבור חיפוש מילות מפתח.

גם SEO וגם SEM צריכים להיות חלק מהותי באסטרטגיית השיווק.

קידום אתרים אורגני היא דרך חשובה להניע תנועה, בעוד שפרסומות במנועי חיפוש הן דרך להביא המרות למשפך.

SEM vs. SEO

כיצד בדיקות A / B יכולות להשלים את SEM?

מכיוון שאתם כבר משקיעים בשיווק במנועי חיפוש בכדי להביא תנועה לאתר שלכם,

רצוי לבצע אופטימיזציה של תנועה זו להמרות ולהגדיל את היעילות של ההוצאות שלכם.

בדיקת A / B לבדיקת דפי הנחיתה שלכם היא דרך קלה למקסם את את הרווחים שלכם.

מיטוב דף הנחיתה שלכם יכול להגדיל את האיכות שלכם באמצעות רשתות שיווק במנועי חיפוש, ובכך להפחית את העלות הממוצעת לקליק.

באופן אופטימלי -יש יכולות לעזור לך לבנות וליישם בקלות את בדיקות ה- A / B, ולהציע תוצאות בזמן אמת כדי לתת ביטחון בהחלטות העסקיות שלכם.

יש אינטגרציות עם רשתות מודעות פופולריות כמו גוגל אדוורדס ופייסבוק שהופכות את הגדרת הניסויים הקשורים למודעות למהירה וקלה.

כיצד בדיקות A / B יכולות להשלים את SEM?

מילות מפתח: הבסיס לשיווק במנועי חיפוש

מילות מפתח הן הבסיס לשיווק במנועי חיפוש. כאשר משתמשים מזינים מילות מפתח (כחלק משאילתות חיפוש) במנועי חיפוש.

כיצד לבצע מחקר מילות מפתח?

לפני שתוכלו לבחור באילו מילות מפתח להשתמש בקמפיינים השיווקיים שלכם במנועי חיפוש, עליכם לבצע מחקר מקיף כחלק מאסטרטגיית ניהול מילות המפתח.

ראשית, עליכם לזהות מילות מפתח רלוונטיות לעסק שלכם וכי לקוחות פוטנציאליים עשויים להשתמש בהן בעת ​​חיפוש אחר המוצרים והשירותים אותם אתם מציעים.

כלי שיכול מאוד לעזור לכם בביצוע חקר למילות מפתח הוא: Keyword Tool.

Find Great Keywords Using Google Autocomplete

Keyword tool מספק לכם מידע חשוב, כגון נפח חיפוש עבור כל מילת מפתח בודדת בגוגל והתחרותיות הכללית שלה.

בנוסף הוא מסייע לכם למצוא מילות מפתח שעליכם להציע עליהן סכום מסויים, מחקר מילות מפתח יסודי יכול גם לעזור לכם לזהות מילות מפתח שליליות.

ככה שתדעו שרצוי שלא תכוונו עבורם.

מילות מפתח שליליות אינן מונחים עם קונוטציות שליליות, אלא מונחים לא רלוונטיים שסביר מאוד שלא יגרמו להמרות.

לדוגמה, אם אתם מוכרים גלידה, ייתכן שתרצו לכלול את מילת המפתח "מתכוני גלידה", מכיוון שלא צפויים שמשתמשים יחפשו מתכוני גלידה בשוק של המוצר שלכם.

מושג זה ידוע ככוונת חיפוש, או הסבירות כי לקוח ישלים רכישה או פעולה רצויה אחרת לאחר חיפוש מונח מסוים.

מילות מפתח מסוימות נחשבות כבעלי כוונה מסחרית גבוהה, או אינדיקציה חזקה לכך שהמחפש רוצה לקנות משהו.

דוגמאות למילות מפתח בעלות כוונות מסחריות גבוהות כוללות:

  • קניה
  • הנחה
  • עסקה
  • קופון
  • משלוח חינם

מילות מפתח ומבנה חשבון

היבט מכריע נוסף במילות מפתח החיוניות להצלחה של קמפיין שיווקי במנועי חיפוש הוא מבנה החשבון.

קיבוץ מילות מפתח לוגי ומבנה חשבון יכול לעזור לכם להשיג שיעורי קליקים גבוהים יותר, עלויות נמוכות יותר לקליק ובביצועים כוללים חזקים יותר, ומחקר מילות מפתח יכול לעזור לכם לחשוב כיצד לבנות בצורה הטובה ביותר את חשבונכם.

יש לבנות חשבונות של מודעות AdWords ו- Bing באופן הבא לקבלת תוצאות מיטביות:

כפי שניתן לראות באיור לעיל, חשבון מובנה בצורה אופטימלית מורכב מחמישה אלמנטים ברורים:

כפי שניתן לראות באיור לעיל, חשבון מובנה בצורה אופטימלית מורכב מחמישה אלמנטים ברורים:

  • חשבון מודעות
  • קמפיין מודעות
  • קבוצת מודעות
  • מילות מפתח
  • מודעות טקסט
  • דפי נחיתה

מסעות פרסום יכולים, ובמקרים רבים, להתמקד במוצרים או בשירותים דומים.

לדוגמה, אם אתם מנהלים חנות לחומרי בניין, קמפיין מודעות אחד יכול להתמקד אך ורק במוצרי יד כמו מפוחים, מגרפות ושקיות עלים.

ואילו אחר עשוי להתמקד בכלי חשמל וכן הלאה.

קבוצות מודעות מאפשרות לכל קטגוריה להיות קטגורית משנה נוספת ורלוונטיות.

בדוגמה של חנות לחומרי בניין, קבוצת מודעות אחת יכולה להיות עבור סוגים שונים של מגרפות או דגמים משתנים של מפוחים.

במסע הפרסום לכלי חשמל, קבוצת מודעות אחת עשויה להתמקד במקדחות מסוגים שונים, ואילו קבוצה אחרת יכולה להתמקד במסורים ידנים וחשמלים.

דרוש ארגון וסדר זה אולי יקח יותר זמן בהקמה הראשונית, אך התגמולים – כלומר שיעור קליקים גבוה יותר בעלות נמוכה יותר – הופכים את המאמץ הזה לכדאי לטווח הרחוק.

מכירה פומבית של מודעות שיווק במנועי חיפוש

מכירה פומבית של מודעות שיווק במנועי חיפוש

אחת התפיסות השגויות המתמשכות ביותר בנושא שיווק במנועי חיפוש היא שלמי שיש תקציב הפרסום הגדול ביותר מנצח.

אמנם תקציב פרסום גדול יותר יכול בהחלט להיות יתרון, במיוחד כשאתה ממקד למילות מפתח תחרותיות ביותר, אך זה רחוק מלהיות דרישה להצלחה בשיווק במנועי חיפוש.

הסיבה לכך היא שכל המודעות עוברות תהליך המכונה מכירה פומבית של מודעות לפני שהן מופיעות לצד תוצאות חיפוש. לצורך הסבר זה, נתמקד במכירה הפומבית של מודעות בגוגל אדוורדס.

כיצד פועלת מכירה פומבית

תהליך מכירה פומבית של מודעות מתרחש בכל פעם שמישהו נכנס לשאילתת חיפוש בגוגל.

כדי להיכנס למכירה הפומבית, מפרסמים מזהים מילות מפתח עליהן רוצים להציע, ומציינים כמה הם מוכנים להוציא (לכל קליק) כדי שהמודעות שלהם יופיעו לצד תוצאות הקשורות למילות מפתח אלה.

אם Google קובעת שמילות המפתח שהצעת עליהן כלולות בשאילתת החיפוש של המשתמש, המודעות שלך נכנסו למכירה הפומבית של המודעות.

כיצד מודעות 'זכו' במכרז המודעות

לא כל מודעה יחידה תופיע בכל חיפוש. הסיבה לכך היא שמכירה הפומבית של מודעות מביאה בחשבון גורמים מגוונים בעת קביעת מיקום המודעות ב- SERP,

ומכיוון שלא לכל מילת מפתח יש כוונה מסחרית מספקת להצדקת הצגת מודעות לצד תוצאות.

עם זאת, שני הגורמים העיקריים שגוגל מעריכה כחלק מתהליך מכירה פומבית של מודעות הם הצעת המחיר המקסימאלית שלך וציון האיכות של המודעות שלך.

ההצעה המרבית היא הסכום המקסימלי שציינת שאתה מוכן לשלם עבור קליק.

ציון האיכות הוא מדד המבוסס על האיכות הכוללת של הפרסומת שלך.

גוגל מחשבת מדדים אלה במהלך מכירה פומבית של מודעות כדי לקבוע את מיקום הפרסומות. התוצאה של חישוב זה מכונה דירוג מודעה.

חשיבות ציון האיכות ב- SEM

בהתחשב בכך שציון האיכות של גוגל אדוורדס מהווה מחצית מנוסחת דירוג המודעות, זהו אחד המדדים החיוניים ביותר שמשווקי מנועי החיפוש יכולים להתמקד בהם.

ציונים באיכות גבוהה יכולים לעזור לך להשיג מיקום מודעה טוב יותר בעלויות נמוכות יותר, מכיוון שגוגל מעדיפה מודעות שרלוונטיות ביותר לשאילתות משתמשים.

בטבלה שלהלן תוכלו לראות שלמרות שלמפרסם 1 יש את הצעת המחיר המקסימאלית הנמוכה ביותר, אך הוא מקבל את ציון האיכות הגבוה ביותר, כלומר המודעות שלו מקבלות עדיפות מבחינת המיקום במהלך מכירה פומבית של מודעות:

בטבלה שלהלן תוכלו לראות שלמרות שלמפרסם 1 יש את הצעת המחיר המקסימאלית הנמוכה ביותר, אך הוא מקבל את ציון האיכות הגבוה ביותר, כלומר המודעות שלו מקבלות עדיפות מבחינת המיקום במהלך מכירה פומבית של מודעות:

ציון האיכות הוא ללא ספק המדד החשוב ביותר בשיווק במנועי חיפוש. למידע נוסף על ציון האיכות וההשפעה שיכולה להיות על מסעות הפרסום שלכם.

אולי יעניין אותך גם כתבה אודות >> שיווק שותפים ב 2020

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

© כל הזכויות שמורות – אקדמיית 2100.

הסמינר מועבר באינטרנט – כל מה שצריך זה לבחור תאריך: