שלושת ההבדלים המהותיים בין מקום ראשון בשיווק למקום אחרון

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שלושת ההבדלים המהותיים בין מקום ראשון בשיווק למקום אחרון

קבלו טעימה: מהן 4 הדרכים הכי טובות לעשיית כסף באינטרנט

ניווט מהיר

אם אתם קוראים את הכתבה הזו בזה הרגע,
סימן שאתם מתעניינים בתחום השיווק שמתפתח מרגע לרגע.

וכמו בכל תחום, אנחנו נפגשים לא מעט, בסוג של "תחרות" בין בעלי המקצוע.

אז איך בדיוק אנחנו יכולים להבין באיזה מקום אנחנו בתחום הכל כך רחב שלנו שהוא שיווק דיגיטלי.

איך להבין האם אנחנו עבדים בצורה הנכונה האם יכול להיות מצב שיום אחד נקום בבוקר ונראה שמישהו עשה פשוט עבודה יותר טובה מאיתנו ועכשיו זה הזמן לתת בראש כמו שלא עשינו מעבר.

01 – מה המטרות שלך?

ברגע שאנחנו מתיישבים לעבוד או ליישם את מה שלמדנו, השאלה הראשונה שצפה בראש היא "מה התוצאה שאני מחפש"?

זה לא ככה אצלך?

ובכן, זה ממש לא ככה אצל הרבה משווקים בתחום הדיגיטלי.

ביום יום, כמות המשימות, התקלות וההצטברות של עבודות שנדחו רק הולכת וגדלה.

ובשלב מסוים, המטרה הסופית או היעדים, פשוט נעלמים מקצה העין וכל מה שנותר למשווק לעשות, הוא לפלס את דרכו מבעד לכל אותה ערימה של עבודות רק כדי פשוט לצמצם את הצ'ק ליסט ש"אף פעם לא נגמר".

הבעיה מתחילה בדיוק פה, כאשר העבודה ממשיכה ללא שום מטרה, ללא שום יעד מול העיניים ובצעם בשלב הזה, אותו המשווק, שבתחילת דרכו רצה "לטרוף את העולם" פשוט נמצא במצב ש"העולם טורף אותו".

אז מה לעשות?

תמיד לדעת לעצור לנשום.

לראות סטטיסטיקה, להבין האם אני מתקדם בכיוון הנכון, מה התוצאות שלי בתקופה מבוקרת ופשוט לסדר את סדרי העדיפויות.

ככה אנחנו המשווקים, יכולים להישאר בשליטה מלאה על העבודה ועל ההתקדמות שלנו.

ומי שלא יעשה זאת, רוב הסיכויים ישאר בסבך הג'ונגל האינטרנטי.

02 – וואלה, יש עכשיו אחלה סדרה…

טוב, מי מאיתנו לא רוצה לפחות פעם אחת, לזרוק הכל, לכבות את הטלפון, להיסגר בבית, להשתטח על הספה ולהדליק איזו סדרה כמו "משחקי הכס" תוך כדי הזמנה של 2 פיצות שיטרפו רק על ידינו בזמן הצפיה…

ובכן, יכול להיות אפילו לחלקינו זה יצא לפועל ואין שום בעיה עם זה, זה אפילו מבורך לעשות לעצמנו את שבירות השגרה האלה.

אבל, כשאתה עצמאי, הזמינות של "שבירות שגרה" כאלה, היא הרבה יותר גבוהה.

הרי מה הבעיה, לכבות את המחשב וזהו.

המוד של "אני בהפסקה" אשכרה נמצא במרחק של לחיצת כפתור.

אבל זו אחת האשליות הכי גדולות בתחום של ה"עבודה מהבית.

כביכול אנחנו יושבים במקום "המנוחה" שלנו ועובדים, מה שממש לא נכון.

זה הוא המאבק הכי גדול של כל עצמאי מתחיל או משווק מתחיל.

אם אנחנו לא נתגבר על האשליה הזו, בזבוז זמן, הורדת השכר, חוסר עמידה ביעדים ופשיטת רגל אפילו ממש לא במרחק שנות אור מאיתנו.

הסוד הוא (זה לא ממש סוד, יותר הגיון בריא), להבדיל בין זמני עבודה ובין זמני מנוחה.

נכון זה לא נשמע ממש קשה, אבל נהפוך הוא.

אנחנו כאנשים (הומו-ספיאנס), מתרגלים מהר מאוד לדברים טובים ופעילויות שגורמות לנו להישאר באזור הנוחות שלנו כמה שיותר.

ובשל כך, אנחנו מחוייבים לדאוג לסביבת עבודה – שתוגדר על ידינו סביבת עבודה.

אם אנחנו עובדים מהבית, אז גם שאר דיירי הבית (האישה, הבעל, הילדים, החתול, הכלב…)צריכים להבין ולהכיר בסביבת העבודה המוגדרת.

ובטח שלבטח, אנחנו מגדירים שעות עבודה שבהם חוץ מ- שירותים, שתיה ואוכל – השאר מחוץ לגבול.

בדיוק כמו בכל מקום אחר בשוק העבודה.

03 – למה לדחות למחר אם אפשר לדחות למחרתיים?

אני ממש לא רוצה להתחיל את העניין הזה מהמילה "דחיינות" , בגלל שהיא מאוד מפחידה ומצד שני היא גם מאוד "נוחה" לשימוש בשביל פסיכולוגים.

אז אני אתחיל ממשהו יותר מובן, שהוא פשוט הרגל.

למה דווקא הרגל? כי אפשר לשנות אותו כמה פעמים שרק תרצו (כן והעיקר פה הוא הרצון – מה שמתקשר לסעיף הראשון בכתבה הזו).

אז למה אנחנו "מרשים לעצמנו" לדחות דברים?

למרות שיש לנו את הזמן, יש לנו את היכולת יש לנו את ההבנה של מה צריך לעשות, עדיין אנחנו מעדיפים לפעמים לומר "אני אעשה את מחר, זה גם ככה 5 דקות".

אז הסיבה העיקרית למקרים האלה, היא ההבנה שלנו של כמות הזמן העומד לרשותינו.

ברור שאני יודע שמחר יש לי 5 דקות פנויות שבהם אני יכול לעשות את המשימות שלי, אבל מי הבטיח שלא ייכנס לי משהו בלתי מתוכנן?

זה תמיד האינטרוול של ה"לא ידוע" שמכניס אותנו לפינה ולא מאפשר ל – 5 דקות האלה לצאת לפועל ביום שלמחרת.

אז במקום לדחות או להמשיך עם ההרגל הזה, כדאי פשוט לומר לעצמך "אני היום אנסה לעשות את כל המשימות של השבוע".

נשמע מאיים? ובכן נכון זה הרבה עבודה ורוב הסיכויים שלא נצליח לבצע אותה.

אבל כמות ההספק שלנו תגדל דרסטית.

ככה, עם עוד ניסיון ועוד ניסיון בלסיים כמה שיותר משימות ביום אחד,

זה ישנה את המיינדסט שלנו מ"אני עושה את זה מחר" ל – " אני עושה את זה אתמול".

ואז כבר אפשר להתיישב, לחשב את עצמנו, את כמות העבודה וההספק שאנו מסוגלים להגיע אליו ולהיות פרודוקטיביים כמה שיותר.

וזה ההבדל הפשוט בין המשווקים הדיגיטליים שמוכנים לשים את הזמן והעבודה כדי להצליח לבין אלה שפשוט "זורמים" עם מה שיש ובעיקר עם "הכל יהיה בסדר".

אופטימיות זה טוב כשהיא מגובה במעשים 🙂

ספרו לנו מה אתם חושבים

4 תגובות

    1. תודה רבה אדיר.
      זה מאוד נעים לשמוע שהפקת תועלת מהכתבה.
      נמשיך להעלות חומרים מועילים שיעזרו להתקדמות של התלמידים בשיווק ובמייננדסט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שעות פעילות

שעות פעילות המוקד:

בימים א,-ה׳ בין השעות 10:00 בבוקר ועד 18:00 בערב.

יום ו׳ וערבי חג: מהשעה 10:00 בבוקר ועד 14:00 בצהריים.

ובמוצ״ש כשעה לאחר צאת השבת ועד השעה 22:00 בלילה.

צור קשר

יש לכם שאלות נוספות?, מעוניינים במידע נוסף?, שלחו לנו הודעה ונשמח לעמוד לשירותכם.