7 שלבים מעשיים להגדלת סמכות הדומיין של אתר האינטרנט שלך ב2020

תוכן עניינים

מונחים וקיצורים לפני שנתחיל

  • DA = סמכות דומיין – Domain Authority
  • PA = סמכות דף – Page Authority
  • SERP = תוצאה בדף מנוע החיפוש – Search Engine Result Page

סמכות הדומיינים (DA) היא מספר (ערך) המציין את סמכות האתר שלך.

ככל שסמכות הדומיין שלך גבוהה יותר, כך גדל הסיכוי שלך לדרג גבוה יותר בדפי התוצאות של מנועי החיפוש (SERPS) ולקבל יותר תנועה אורגנית.

מדד רשות הדומיינים פותח על ידי מוז, אך חברות אחרות יצרו מדדים דומים המדרגים תחומים על סמך מספר גורמים ומעניקים להם דירוג בין 0 ל 100.

הרעיון של דירוג דומיינים על סמך סמכותם עלה מ- PageRank שהוצג על ידי לארי פייג '(אחד המייסדים של גוגל) והוא משמש עד היום כדרך למדידת חשיבותם של דפי אינטרנט ואתרי אינטרנט.

הצטרפות לתוכנית 2100 לשיווק דיגיטלי של הדר אשוח

במאמר זה נעסוק בנושאים הבאים:

  • מה זה סמכות דומיין?
  • כיצד מחשבים סמכות דומיין.
  • סמכות דומין VS סמכות דף.
  • איך להגדיל את סמכות הדומיין.

מה זה סמכות דומיין?

ה- DA של אתר אינטרנט הוא ציון בין 0 ל 100 (ככל שהגבוהים יותר טובים), שמנסה לחזות עד כמה אתר אינטרנט ידורג במנועי חיפוש.

זה לא זהה לציון הדירוג בו משתמש Google (PageRank) שיכול להשפיע למעשה על הדירוג שלך.

מוז (וחברות אחרות שיש להן מערכות דומות) מנסים לדמות את אלגוריתם הדירוג של גוגל על ידי התחשבות בכל הגורמים הידועים שיכולים להשפיע על הדירוג, ולתת ציון לדומיינים שניתן להשתמש בהם למטרות השוואה בלבד.

במילים אחרות, ה- DA תלוי בנתונים שיש ל- Moz אודות האתר שלך, שלעתים אינם מדויקים כמו מה שגוגל יודעת על האתר שלך.

זה נורמלי שלדומיין יש רשות דומיינים נמוכה אך הוא גבוה בגוגל.

דברים אחרים שכדאי לדעת על DA:

  • DA לא לוקח בחשבון את העונשים של גוגל. דומיין שנמצא תחת עונש של גוגל מאבד מטבעו את הדירוג שלו אך זה לא בהכרח ידוע למוז. לכן, סמכות הדומיין עדיין תהיה גבוהה בזמן שהדומיין נמצא תחת עונש.
  • אלגוריתם הדירוג של גוגל לוקח בחשבון מאות גורמים (אף אחד לא יודע בדיוק את המספר אך תחזיות מסוימות מצביעות על כך שיש יותר מ -200) ואילו רשות הדומיינים מביאה בחשבון 40 גורמים בלבד.
  • לא קל לשנות את ציון DA שלך. זה לא דבר שאתה יכול לעשות באתר שלך היום ולראות את הגידול בסמכות הדומיין באופן מיידי.
  • DA מבוסס על סולם לוגריתמי. משמעות הדבר היא שקל יותר לשפר את ציון DA שלך מ -20 ל -30, אך הרבה יותר קשה לעבור מ -70 ל -80. ככל שאתה עולה גבוה יותר בסולם, זה הופך להיות קשה יותר.
  • DA משתנה לעיתים קרובות כך שלא מדד שיש להשתמש בו כדי להעריך את ביצועי SEO שלך לאורך זמן, אלא מדד אתר לשימוש למטרות השוואה בין תחומים.

כיצד מחשבים סמכות דומיין

לדברי Moz, הם מחשבים את רשות הדומיינים על ידי התחשבות במספר אותות (40 בסך הכל) כולל:

  • מספר הקישורים הנכנסים המפנים לאתר שלך.
  • האיכות והרלוונטיות של קישורים נכנסים.
  • האיכות של התוכן באתר שלך.
  • איתותים חברתיים (הפופולריות של התחום שלך ומכילים ברשתות מדיה חברתית).
  • ביצועי SEO של האתר שלך בכללי.

אולי יעניין אתכם גם >> קידום אורגני במנוע החיפוש של גוגל.

כיצד לגלות את DA הראשי של אתר האינטרנט שלי?

כדי לברר את ציון סמכות הדומיין שלך, עבור אל חוקר אתרים ב- moz, הקלד את הדומיין שלך והסתכל בתוצאה.

כדי לברר את ציון סמכות הדומיין שלך, עבור אל חוקר אתרים ב- moz, הקלד את הדומיין שלך והסתכל בתוצאה.

מהי סמכות דף?

רשות העמודים (PA) דומה ל- DA אך במקום לקחת בחשבון מדדים רחבים בתחום, היא משתמשת באותות הספציפיים לדף מסוים.

הציון הנתון הוא חיזוי שמצביע על חוזקו של דף וכמה טוב הוא יכול לדרג במנועי חיפוש.

אתר שיש בו הרבה דפי סמכות גבוהה, יקבל גם ציון DA (רשות תחום) גבוה יותר.

אולי יעניין אתכם גם >> 25 טכניקות פרקטיות לבניית רשימות תפוצה.

7 שלבים מעשיים כיצד לשפר את סמכות הדומיין שלך

כעת, כשברור מהי סמכות תחום וכיצד היא מחושבת, נראה כיצד תוכל לשפר את סמכות הדומיין שלך.

אלה 7 הצעדים שצריך לבצע כדי להגדיל את ציון סמכות הדומיין באופן מעשי.

  1. עבודה על Off Page SEO.
  2. אופטימיזציה לקידום אתרים באתר.
  3. טיפול בבעיות טכניות בקידום אתרים.
  4. האתר ידידותי למשתמש בנייד.
  5. שיפור מהירות האתר.
  6. הגבירו פעילות ברשתות חברתיות.
  7. סבלנות.

צעד #1 – עבודה על Off Page SEO

פרופיל הקישורים שלך הוא הערך החשוב מכולם. אתרים בעלי פרופיל חזק ונקי יקבלו ציון DA גבוה יותר מאשר אתרים עם פרופיל קישורים לא כל כך טוב.

מהו פרופיל קישור חזק?

יש לומר כי לאתר אינטרנט יש פרופיל קישור חזק כאשר:

  • יש לו קישורים נכנסים מאתרי סמכות גבוהה.
  • קישורים נכנסים מאתרים קשורים.
  • אין לאתר קישורים רעים (או באיכות נמוכה).
  • קישורים ממס׳ דומיינים יחודיים.

כיצד לשפר את פרופיל הקישורים שלך?

תהליך שיפור פרופיל הקישורים שלך מכונה SEO מחוץ לדף והוא קשור לטכניקות בהן תוכלו להשתמש כדי לרכוש קישורים טובים אשר בסופו של דבר ישפרו את הדירוג שלכם.

כדי לחזק את פרופיל הקישור שלך, ובין השאר, לשפר את סמכות הדומיין שאתה צריך כדי:

הסר קישורים רעים מהפרופיל שלך

היפטר מקישורים רעים. תהליך זה כולל שימוש בכלי כמו Moz Explorer או Semrush כדי לגלות את הקישורים הרעילים.

לאחר מכן תוכל ליצור קשר עם בעלי האתר ולבקש מהם להסיר את הקישור או להוסיף את התג "nofollow" כדי לערער את הקישור.

אם זה לא עובד, אתה יכול להשתמש בכלי לדחיית הגוגל כדי להסיר את הקישורים מהפרופיל שלך.

הפוך את פרופיל הקישור שלך לחזק יותר

השג קישורים טובים מאתרים קשורים אחרים. זהו החלק המסובך ואחד החלקים המאתגרים ביותר ב- SEO.

בניית קישורים היא נושא עצום בפני עצמו ומניסיון, זה משהו שמתחילים מתקשים להבין ולבצע.

כדי לתת לך סקירה כללית של התהליך, ישנן שתי דרכים עיקריות להשיג קישורים טובים.

הצטרפות לתוכנית 2100 לשיווק דיגיטלי של הדר אשוח

1- בניית קישורים טבעיים

שיהיה באתר תוכן נהדר שימשוך אליו קישורים מאתרים אחרים.

זה ידוע בשם 'בניית קישורים טבעיים' והתיאוריה היא שמישהו ימצא את האתר שלך, קורא את המאמרים שלך, הוא אוהב אותו ומקשר אליו מאחת המאמרים שלו.

כדי שזה יעבוד, יש צורך לפרסם באתר האינטרנט שלך תוכן ראוי לקישור.

במילים אחרות, תוכן שהוא תובנה, שימושי וקל לקריאה כך שמנהלי אתרים אחרים יהיו מוכנים להפנות אליו במאמרים שלהם.

בפועל, תהליך זה עובד וזה מועיל מאוד אך עליכם להתאזר בסבלנות כי ייקח זמן להשיג מספיק קהל קוראים כך שחלק מהקוראים ישתפו את התוכן שלכם בבלוגים שלהם.

דוגמה טובה לאופן בו בניית קישורים טבעית עובדת היא הבלוג שאתה קורא כעת.

המאמרים שלי מקושרים 'באופן טבעי' מאתרים כמו אתר אינטרנט, יזם, שיווק, אזור Quicks ועוד שלל אתרים מובילים בתעשייה.

2 – הגעה לבלוגרים

הדרך השנייה להשיג קישורים טובים היא לפנות למנהלי אתרים אחרים וליידע אותם שאתה קיים.

בכך אתה מגדיל את הסיכוי שלך לקישור לאתר שלך במאמרים שלהם.

צעד #2 – אופטימיזציה לקידום אתרים באתר

השלב הבא בשיפור סמכות הדומיין שלך הוא לעבוד על קידום אתרים בדף שלך.

קידום אתרים בדף קשור למיטוב העמוד והתוכן שלך.

הדרכות המקיף שלי בנושא SEO ו- SEO למאמרי בלוגרים מסבירים בפרטים כיצד לשפר את ה- SEO שבדף שלך, אך הגורמים החשובים ביותר הם:

  • אופטימיזציה לכותרות ותוכן.
  • שימוש נכון בכותרות [H1 ו H2] בתוכן האתר.
  • מבנה כתובות אתרים ופרמלינקים מותאמים לקידום אתרים.
  • SEO מיטוב תמונות, קטעי וידאו ומרכיבי מדיה אחרים שלך.
  • שימוש במילות מפתח באופן טבעי בתוכן שלך (ללא דחיפת מילות מפתח).
  • הוספת קישורים פנימיים לתוכן שלך (זוהי טכניקת קידום אתרים חזקה מאוד).
  • עיצוב התוכן שלך הוא בצורה כזו שיש סיכוי רב יותר לדירוג בקטעי ה- Google המוצגים.

חובה להזכיר שוב כי איכות התוכן היא הגורם הדירוג הגדול מכולם, הן עבור SEO והן מחוץ לדף.

כפי שנאמר על ידי גוגל באחד ממדריכי ה- SEO שלהם, חשוב לשמור על תוכן רענן ומעודכן.

אולי יעניין אתכם גם >> כתיבת תוכן שיווקי ב2020

צעד #3 – טיפול בבעיות טכניות בקידום אתרים

קידום אתרים טכני קשור למשימות SEO ברמה נמוכה ובדרך כלל ברגע שתקדם את ה- SEO הטכני שלך מההתחלה, אתה לא צריך להתמודד עם זה שוב.

מצד שני, אם היבט ה- SEO הטכני של אתר האינטרנט שלך אינו נכון, זה יכול להשפיע מאוד על רשות הדומיינים שלך ועל הדירוג שלך.

הגדרות ה- SEO הקריטיות שעליך לבדוק כוללות:

  • רשום את האתר שלך Google search console או Bing Webmaster.
  • צור אופטימיזציה של ה- Sitemap של ה- XML שלך ושלח אותו ל- Google.
  • בדוק את הגדרות ה- robots.txt שלך והשתמש ב- אחזור כ- Google כדי להבטיח שגוגל ועכבישי מנועי חיפוש אחרים יוכלו לסרוק את האתר שלך ללא בעיות.
  • שקול להעביר את האתר שלך ל – HTTPS.
  • הוסף מידע (סכמה) נתונים מובנים כדי לעזור למנועי חיפוש להבין את הקשר התוכן שלך.
  • ודא שיש לך תפריט פירורי לחם מוגדר כהלכה בכל העמודים.
  • השתמש נכון ב- hreflang (למקרה שיש לך אתר רב לשוני).

צעד #4 – וודא כי האתר ידידותי למשתמש בנייד

הקמת אתר ידידותי לנייד היא כבר לא אופציונלית או נחמדה, אלה זה חובה.

הנה כמה סיבות למה:

  • חיפושים ניידים הם כיום יותר משולחן העבודה (כ 60%).
  • רוב המשתמשים מתחילים את החיפוש שלהם בנייד ואז ממשיכים בשולחן העבודה.
  • ידידותיות לנייד היא גורם דירוג (להצגה בתוצאות הניידות של גוגל).
  • גוגל עובדת על אינדקס ראשון לנייד ואתרי האינטרנט שאינם ידידותיים לנייד פשוט לא ייכללו.
  • אין גרסה ידידותית לנייד של האתר שלך (או אתר מגיב), משפיעה לרעה על ציון סמכות הדומיינים הכוללת שלך.

אם האתר שלך עדיין לא ידידותי לנייד, הדרך הטובה ביותר להתחיל היא לעבור למבחן הידידותי לנייד של גוגל ולהריץ את המבחן עבור הדומיין שלך.

גוגל תתן לך דוח יפה עם המלצות כיצד להפוך את האתר שלך לנייד מוכן.

צעד #5 – שיפור מהירות האתר

אחד ה"אותות "הידועים של אלגוריתם הדירוג של גוגל הוא מהירות העמוד.

אתרים הנטענים מהר יותר, הם בעלי יתרון נוסף על אתרים איטיים יותר.

שיפור מהירות הדף שלך לא רק ישפר את הדירוג ואת סמכות הדומיין שלך, אלא זה ישפר את חוויית המשתמש וזה יביא ליותר מכירות, לידים והרשמות.

לא תמיד קל להתמודד עם נושא מהירות העמוד.

יש הרבה אלמנטים טכניים שמעורבים בכך ואם אתה לא מפתח או מישהו עם ידע טכני זה יכול להיות קשה מאוד.

עם זאת, אם אינך יכול להרשות לעצמך לשכור מפתח כדי להגדיל את מהירות הטעינה של אתר האינטרנט שלך, אתה יכול לבדוק את הדברים הבאים:

  • הסירו תוספים לא הכרחים.
  • עדכנו פלאגנים ואת וררדפרס לגרסא האחרונה.
  • צור קשר עם ספק האירוח שלך ובקש ממנו למסור לך דיווח על ביצועי השרת שלך. במידת הצורך שדרג לשרת חזק יותר.
  • השתמש בתוסף מטמון (כגון מטמון w3total).
  • בצע אופטימזציה לתמונות.
  • השתמש בשירות סטרימינג (כמו YouTube) לסרטונים.
  • השתמש ב- CDN (רשת למשלוח תוכן) למקרה שיש לך קבצי CSS גדולים ותמונות רבות.

צעד #6 – הגבירו מעורבות ברשתות חברתיות

אף כי באופן רשמי גוגל הצהירה פעמים רבות כי האותות החברתיים אינם חלק מאלגוריתם הדירוג של גוגל, יש צבע ברור בין העמודים המדורגים גבוה בגוגל והאותות החברתיים.

לדפים הפופולריים בגוגל נוטים להיות הרבה לייקים, שיתופים וציוצים.

לצורך הגדלת סמכות התחום שלך מה שאתה צריך לעשות הוא:

  • לעבוד על הדף העסקי שלך בפייסבוק ולנסות להגדיל את העוקבים שלך.
  • כדי לוודא שיש לך נוכחות פעילה במדיה חברתית בכמה מהרשתות החברתיות כך שהתוכן שאתה משתף יקבל משיכה מסוימת (לייקים, ציוצים, +1 וכו ').
  • כדי להבטיח שיש לך כפתור מדיה חברתית בדפים שלך כדי להקל על הקוראים לשתף את התוכן שלך.
  • כדי לבדוק שהתוכן שלך נראה טוב כאשר הוא משותף באמצעות כפתורי השיתוף החברתי.

צעד #7 – סבלנות חברים סבלנות

כאמור בהקדמת פוסט זה, הגדלת סמכות הדומיין שלך אינה דבר שניתן לעשות בין לילה.

ייקח זמן עד שסורקי מוז לקרוא את האתר שלך ולהעריך אותו לאחר שתבצע את אחד השינויים שלעיל, לכן עליך להיות סבלני.

עבודה שיטתית על שיפור דירוגי גוגל תשפיע לטובה גם על ציון סמכות הדומיין שלך.

אולי יעניין אתכם גם >> בניית אסטרטגיה שיווקית במידה החברתית.

לסיכום

כדי לעטוף את זה, אל תהיה אובססיבי מדי לגבי ציון סמכות הדומיין שלך.

זה רק מספר שמראה עד כמה התחום שלך חזק, בהשוואה לתחומים אחרים שקיימים במסד הנתונים של Moz.

ציון DA נמוך, אין פירושו שהאתר שלך לא יביא ביצועים טובים בגוגל.

ציון DA גבוה פירושו שאתה בדרך הנכונה, אך הוא לא מבטיח שתשיג דירוגים או תנועה טובים יותר, זו רק חיזוי.

נסו תמיד לחשוב על התמונה הגדולה, שהיא יצירת אתר שלאורך זמן ישיג דירוג מוצק בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים.

כתבות נוספות

הסמינר מועבר באינטרנט – כל מה שצריך זה לבחור תאריך: