איך להשתמש ב Google Analytics המדריך למתחילים אודות שירותים של גוגל

[vc_row][vc_column][vc_column_text]כשאנחנו בונים אתר, אחד הדברים החשובים שנרצה לעשות זה לקבל ממנו נתונים, ככה נבין בכל זמן נתון את התנהגות הגולשים שלנו באתר. באיזה דפים הם ביקרו הכי הרבה, ומשך הזמן בו הם שהו בכל דף,ומאיזה מקום באינטרנט הם הגיעו לאתר שלנו,מנוע החיפוש של גוגל, רשתות חברתיות,פורומים ועוד. נתונים אלה חשובים לנו במידה ונרצה להגדיל את התעבורה לאתר שלנו, כלי שעוזר לנו לראות את הנתונים האלה הוא – Google Analytics.

גוגל אנאליטיקס בכמה צעדים פשוטים:

  1. הגרסה הרגילה של גוגל אנליטיקס היא כלי מקוון בחינם שגוגל מספקת כדי לעזור לנו להבין, לנתח ולשפר את התעבורה באתר.
  2. קל מאוד ליצור חשבון של גוגל אנאליטיקס ולעקוב אחרי הנתונים של האתר, כל עוד שמנו את הקוד שקיבלנו בתג <HEAD>.
  3. יש המון דוחות שמאפשרים לנו לראות ביצועים בזמן אמת, ביצועי דפים לאורך זמן, שיעור ההמרות למסעות פרסום מסחר אלקטרוני ועוד.
[/vc_column_text][vc_column_text]רק השם אולי נשמע מאיים לאנשים מסוימים: גוגל אנליטיקס. זה אולי  יעזור לכם לדעת כי אנליטיקה היא שם ענף המתמטיקה המוקדש לניתוח נתונים, ובדרך כלל משתמשים בו כדי להקניט דפוסים משמעותיים שניתן להשתמש בהם כדי ליצור סטטיסטיקות ולהביא תחזיות לגבי מגמות עתידיות. עם זאת, אתם לא צריכים לדעת או לבצע שום מתמטיקה בכדי להשתמש בגוגל אנליטיקס – כל זה נעשה ברקע עבורכם.

מה אנחנו יכולים לעשות עם גוגל אנאליטיקס?

Google Analytics – בדרך כלל מקוצר ל- GA – הוא כלי חינמי שגוגל מספקת כדי לעזור לנו להבין, לנתח ולשפר את התעבורה באתר. הוא מספק גרפים ונתונים שבהם תוכלו להשתמש בכדי לקבל מידע אודות האתר שלכם.

להלן מספר דוגמאות לסוג המידע שאתם יכולים ללמוד באמצעות GA:

  • כמה מבקרים ייחודיים לוחצים על האתר ועל דפים ספציפיים בתוכו.
  • כמה צפיות עמוד כוללות עוברות לדפים ספציפיים (ואתר באופן כללי). תצוגות דף שונות מהמבקרים הייחודיים, מכיוון שאותו אדם עשוי ללחוץ על דף לא פעם.
  • כמה זמן מבקרים מבלים על כל עמוד במהלך ביקורם.
  • מהו שיעור ה"קפיצה" שלנו – במילים אחרות, איזה אחוז מהמבקרים שלנו עוזבים את האתר לאחר שהם מסתכלים רק על עמוד בודד, במקום לעקוב אחר קישורים לדפים אחרים.
  • מידע על הדמוגרפיה של המבקרים, כולל מאיפה הם מגיעים ואיזה סוג דפדפן או מכשיר נייד הם משתמשים.
חשוב לציין כי רק בעלי האתר ומנהליו יכולים לראות נתוני GA, כך שאנשים זרים, מבקרים ומתחרים לא יכולים, למשל, לגשת לדף Google Analytics שלך (לפחות לא ללא אישורכם או פרטי התחברות). כיצד להשתמש בגוגל אנאליטיקס המדריך המלא למתחילים אולי יעניין אתכם גם >> 25 טכניקות מדהימות שיעזרו לכם לבנות רשימות תפוצה בקלות.
 
 
[/vc_column_text][vc_column_text]

איך יוצרים חשבון ב Google Analytics?

בכדי להתחיל אנחנו צריכים ליצור חשבון של גוגל אנאליטיקס עבור כל אתר שאנחנו מנהלים.
  1. נלך לדף הבית של גוגל אנאליטיקס.
  2. אם כבר יש לכם חשבון תלחצו על ״התחברות״.
  3. עקבו אחר הוראות ההתקנה על ידי הזנת שם וכתובת אתר האינטרנט שלכם, יחד עם פרטים נוספים ולחצו על "קבל מזהה מעקב."
הרשמה לגוגל אנאליטיקס במידה ואתם לא רואים תמונה זו – לחצו כאן. לאחר שלחצתם על הרשמה , תצטרכו ליצור לעצמכם מס׳ מזהה, ולאשר את התנאים של גוגל. בנוסף במידה ותרצו תוכלו לאשר לקבל שירותים ומידע נוסף מגוגל. תמונה מצורפת. לאחר מכן נתבקש מגוגל לבחור איזה שירות אנחנו רוצים למדוד ולנהל אחריו מעקבו. אנחנו נבחר באינטרנט ״מדידה של נתוני אתר״ מצרף לכם כאן תמונה להמחשה – לתמונה בצעד הבא אנחנו נצטרך להכניס את הפרטים של האתר שלנו כגון:
  1. שם האתר
  2. כתובת האתר
  3. באיזה קטגוריה האתר עוסק
  4. בחירת אזור זמן.
תמונה להמחשה לאחר מכן תקבלו מגוגל קוד אותו תצטרכו להדביק בתג <HEAD> שלכם באתר. קוד גוגל אנאליטיקס לאתר במידה והתמונה חתוכה תוכלו לצפות בה כאן. אולי יעניין אתכם גם >> מה זה PPC?[/vc_column_text][vc_column_text]לאחר יצירת החשבון שלכם, אתם יכולים לאפשר לאנשים אחרים לראות את דף ה- GA:
  1. . בדף Google Analytics, לחצו על סמל גלגל השיניים בפינה השמאלית התחתונה כדי לפתוח את דף הניהול.
  2. לחצו על "ניהול משתמשים." עליכם לראות פרטי כניסה משלכם.
  3. לחצו על סימן הפלוס הכחול בפינה השמאלית העליונה של המסך.
  4. לחצו על "הוסף משתמשים", והזינו את כתובת הדוא"ל עבור כל אדם שברצונכם להוסיף לחשבון GA. כל אחד מהם יקבל דוא"ל שמזמין אותם ל- GA עם סיסמא ייחודית משלהם. אתם תמיד יכולים לחזור לכאן כדי לבטל את הרשאתם.

סיור מהיר ב- Google Analytics

לאחר שיש לכם חשבון GA עובד, אתם יכולים להיכנס בכל עת ולקבל תמונת מצב של ביצועי האתר שלכם. להלן כמה מקומות עיקריים להתחיל: הכרטיסייה דף הבית מציגה לוח מחוונים קצר לביצועי האתר שלכם, כולל תנועה, כמה משתמשים נמצאים באתר ברגע זה ומאיפה מגיע התנועה שלכם. תמונה מצורפת לכם כאן. הכרטיסייה בזמן אמת עשירה במידע חשוב, במיוחד אם האתר שלכם ממוקד חדשות או מפרסם מידע בזמן. זה יראה לכם מי באתר שלכם דקה אחר דקה יחד עם אילו דפים באתר נמצאים כעת במגמה והיכן מגיע התנועה הזו. תמונה מצורפת לכם כאן. הכרטיסייה התנהגות חיונית להבנת העמודים שמניבים ביצועים טובים (ואילו דפים מצליחים). החלק של תוכן האתר בכרטיסייה התנהגות מועדף על עורכי אתרים ומנהלי תוכן, מכיוון שהוא מציג את התעבורה של כל עמוד באתר לכל פרק זמן שתרצו לראות. תמונה מצורפת לכם כאן. בכרטיסייה המרות תוכלו למצוא את הביצועים של מסעות פרסום עם מסחר אלקטרוני. כאן תוכלו לקבוע יעדים ולראות האם התנועה מיתרגמת להכנסות בפועל. בכרטיסייה המרות תוכלו למצוא את הביצועים של מסעות פרסום עם מסחר אלקטרוני. כאן תוכלו לקבוע יעדים ולראות האם התנועה מיתרגמת להכנסות בפועל. לגוגל יש שפע של הדרכות מקוונות ומדריכים עבור גוגל אנליטיקס. אם ברצונכם ללמוד כיצד להשתמש בכלי זה, עליכם להתחיל עם Google Analytics Academy, שהוא אוסף של קטעי וידאו ומאמרים שמכירים לכם את כל ההיבטים באתר.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

שעות פעילות

שעות פעילות המוקד:

בימים א,-ה׳ בין השעות 10:00 בבוקר ועד 18:00 בערב.

יום ו׳ וערבי חג: מהשעה 10:00 בבוקר ועד 14:00 בצהריים.

ובמוצ״ש כשעה לאחר צאת השבת ועד השעה 22:00 בלילה.

צור קשר

יש לכם שאלות נוספות?, מעוניינים במידע נוסף?, שלחו לנו הודעה ונשמח לעמוד לשירותכם.