כיצד לבנות משפך שיווקי שמייצר מכירות אדירות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
כיצד לבנות משפך שיווקי שמייצר מכירות אדירות

ניווט מהיר

אף עסק לא יכול לצמוח ללא משפך שיווקי שנטען כל הזמן בשמות חדשים בראש ומעביר לידים דרך השלבים השונים של המשפך בקצב קבוע.

אמנם שמירה על לקוחות והפחתת הטרדה של הלקוחות חשובים מאוד, אך עליכם לרכוש לקוחות חדשים גם אם אתם רוצים להרחיב את העסק שלכם.

הדרך הטובה ביותר לצמוח בשנת 2020 היא לבנות ולתחזק משפך שיווקי בריא וזורם.

לשם כך עליכם להגדיר תחילה את שלבי המשפך השיווקי שלכם, להחליט אילו סוגים של תוכן או היקף היקף יעילים להעברת לידים דרך כל שלב במשפך ולבצע את האסטרטגיה שלכם.

להלן, נסקור את היסודות להגדרת שלבי המשפך השיווקי שלך ונדון באילו סוגים של טקטיקות הם היעילים ביותר בכל שלב.

עקרונות מפתח לבניית משפכי שיווק

ישנן טקטיקות רבות לבנות את המשפך השיווקי שלכם ולהגדיל את העסק שלכם.

טקטיקות מסוימות עובדות עבור חברות מסוימות ומוכחות כיעילות עבור אחרות.

עם זאת, יש כמה טקטיקות מנוסות ואמיתיות שניתן ליישם בכל רחבי הרשת, ללא קשר לסוג העסק שאתם מנהלים.

להלן סקירה מהירה של שיטות העבודה הטובות ביותר לצמיחת משפכים שיווקיים אוניברסליים:

חקר לקוחות קונים

לפני שנוכל להגדיר ולמפות את המשפך השיווקי שלכם, עליכם להבין מיהם הלקוחות האידיאליים שלכם.

בעזרת תובנה זו, תוכלו למפות במדויק שלבים המתאימים לצרכי הלקוחות ולספק את התוכן והכלים הנכונים בדיוק בזמן הנכון.

אם אינכם יודעים מה הלקוחות שלך צריכים בכל שלב, אתם תסתובבו חסרי הבנה, וזה לא יניב שום תוצאות מרשימות.

אז כדי להתחיל, הצעד הראשון שלכם הוא להבין את הדמוגרפיה, הצרכים, האינטרסים והאתגרים של הלקוחות האידיאליים.

אתם משיגים זאת על ידי יצירת פרסומות של קונה.

פרסומות של קונים הינן פרופילים היפותטיים של הלקוחות האידיאליים.

הם כוללים המון מידע על אותם קונים היפותטיים, כגון מידע דמוגרפי, אתגרים מרכזיים, יעדים לעתיד, הערוצים המועדפים עליהם לקבלת מידע וכו '.

בניית פרסומות של קונים היא משימה עתירת עבודה הדורשת מחקר וניתוח רבים.

אבל זה מאוד שווה את המאמץ שכן פרסונות אלו יכתיבו את התוכן שאתם מייצרים, את האופן שבו אתם מתקשרים עם לידים בכל שלב במשפך וכן הלאה.

עיין במאמר שלנו על פרסומות של קונים למידע נוסף.

קביעת השלבים במשפך השיווקי שלכם

לשם כך עליכם להגדיר תחילה את שלבי המשפך השיווקי שלכם, להחליט אילו סוגים של תוכן או היקף היקף יעילים להעברת לידים דרך כל שלב במשפך ולבצע את האסטרטגיה שלכם.

כל חברה תפתח שלבי משפכים שיווקיים הייחודיים למודל העסקי שלה ולצרכי הלקוחות שלה.

בעיקרו של דבר, עליכם להחליט איזו צורך מוביל בכל שלב כדי להשתכנע לעסוק עוד יותר בחברה שלכם ולעבור לשלב הבא.

אין סטנדרט מוחלט ליצירת משפך שיווקי.

להלן אנו מציגים מערך מפושט של שלבי משפך שיווקי כדי לספק לך מושג כיצד להתחיל.

אך ראשית, בואו לגעת בתוכן, מכיוון ששיווק תוכן הוא טקטיקה חשובה יותר ויותר למעבר לידים דרך כל שלב במשפך ולקראת המרה.

גיבוש אסטרטגיית התוכן שלכם

אתם לא יכולים פשוט לפנות לגולש קר שעוד לא נפגש איתכם ולהגיש את המוצר שלכם בלי לטפח אותם קודם.

לפני שתזכירו אי פעם את המוצר או השירות שלכם, עליכם לבנות אמון בקרב לקוחות פוטנציאליים שלכם.

אתם יכולים לעשות זאת על ידי מינוף שיווק תוכן.

בכל שלב במשפך השיווקי זקוקים לסוגים שונים של תכנים כדי לעסוק בהם – חשבו על זה כמשפך שיווקי תוכן.

לא תשלח גולש קר עלון מוצר מכיוון שעדיין לא שכנעת אותם שהם זקוקים למוצר או השירות שלך.

חוץ מזה, למה הם בכלל יסמכו עליך אם הם לא יודעים כלום עליך?

במקום זאת, עליכם לתכנן סוגי תוכן שונים בשלבים שונים כדי לעזור לדחוף אותם לבצע פעולת קניה.

המשימה הראשונה שלכם היא לקבוע אילו סוגים של תוכן יפתו ועניין שיוביל מספיק כדי להיכנס לראש המשפך שלכם.

מודעות: החלק העליון של המשפך שלכם

החלק העליון של המשפך השיווקי שלכם הוא המקום בו לידים חדשים נכנסים למסד הנתונים השיווקי.

הם מזהים את עצמם על ידי מתן פרטי הקשר שלכם בתמורה לתוכן או להצעות אחרות.

בשלב זה אתה מכוונים לכל מי שעשוי להתאים למוצר או לשירות שלכם.

ברגע שהלידים נכנסים לראש המשפך שלכם, תוכלו לדחוף אליהם תוכן נכנס כדי לבנות אמון, ואם התוכן הוא ברמה עולמית, הם יתחילו לראות אתכם כמובילי דעה במרחב שלכם.

אם אתם מספקים תוכן הפותר בעיות נפוצות שיש ללידים ומחנכים אותם לטרנדים המתעוררים, הם יתחילו לחפש אתכם כאשר הם זקוקים להדרכה.

זה מגביר מאוד את מאמצי ניהול המוניטין שלכם.

טקטיקות נפוצות אחרות כדי למשוך לידים טריים ולשכנע אותם לעסוק במותג שלכם כוללות:

  • טקטיקות SEO הדוחקות את התוכן שלכם גבוה יותר בתוצאות של מנועי חיפוש.
  • טקטיקות של מדיה חברתית – כגון הצעות מיוחדות, תחרויות ומודעות ברשתות החברתיות – שתופסות את תשומת הלב המובילה.
  • מאמרי בלוגים המספקים ערך ייחודי שבלוגים של מתחרים אינם מספקים.
  • מוצרים.
  • סרטונים.
  • עלוני מידע.

בסופו של דבר, כל טקטיקה המאפשרת לך ליצור מודעות למותג תהיה יעילה בשלב בניית המודעות.

שיקולים: אמצע המשפך שלכם

ברגע שליד מודע למותג שלכם ושם לב אליכם, אתם יכולים לעבור לשלב ההתחשבות.

בשלב זה של המשפך השיווקי אתם משתפים תוכן שישכנע לידים שיש להם בעיה שצריכה להיפתר.

לאחר מכן אתם מציגים את עצמכם כישות שיכולה לעזור להם לפתור את הבעיה.

לעתים קרובות, במיוחד כשמדברים על המשפך השיווקי של B2B, לקוחות פוטנציאליים אינם מבינים שהם עשויים לפספס גורם קריטי בתהליך הפנימי שלהם המשפיע לרעה על יכולתם לצמוח.

בשלב זה הם כבר מודעים למותג שלכם ויש לכם את תשומת הלב שלהם.

אז המטרה היא לשכנע אותם שאתם הספקים שיכולים לפתור את הבעיות שלהם טוב יותר מהמתחרים שלכם.

סוגי תוכן נפוצים היעילים במעבר לידים משלב ההתחשבות לשלב ההחלטה כוללים:

  • ניירות לבנים.
  • סמינרים מקוונים חינוכיים סביב מגמות.
  • eBooks.
  • משאבים חינוכיים אודות הצעות המותג והמוצר או השירות שלכם.
  • רשימות תפוצה לקמפיינים לשיווק כדי לטפח לידים ולהגדיל את העניין שלהם במותג שלכם.

המטרה כאן היא להראות ללקוחות פוטנציאליים את זהות המותג שלכם ולשכנע אותם שאתם הבחירה הנכונה להניע אותם קדימה בתוכניות הצמיחה שלהם.

המטרה כאן היא להראות ללקוחות פוטנציאליים את זהות המותג שלכם ולשכנע אותם שאתם הבחירה הנכונה להניע אותם קדימה בתוכניות הצמיחה שלהם.

החלטה: תחתית המשפך

כאשר ליד מתעניין מספיק במותג שלכם ובהיצע שלכם הם רוצים ללמוד יותר, הם עוברים לשלב ההחלטה.

בשלב זה הם ככל הנראה משווים אתכם למתחרים, ומנסים להחליט איזו חברה תענה בצורה הטובה ביותר על צרכיהם.

בשלב זה, עליכם להתמקד בהדגשת הצעת הערך שלכם ולהוכיח ללקוחות פוטנציאליים שאתם מציעים ערך ייחודי שהם לא יכולים להשיג בשום מקום אחר.

לידים בשלב ההחלטה זקוקים למעט תשומת לב נוספת.

נציגי המכירות שלכם יכולים לבצע שיחות ישירות אליהם כדי לענות על כל שאלה שיש להם.

אתם יכולים גם למנף טקטיקות שיווק מתחת למשפך כדי לעזור לשכנע את הסיכויים שאתם הבחירה הנכונה.

אלו כוללים:

  • תיאורי מקרה המאפשרים ללקוחות פוטנציאלים לדמיין את עצמם משתמשים במוצר שלכם ולהשיג תוצאות דומות לאלו שהנבדק השיג.
  • עדויות של לקוחות.
  • סמינרים מקוונים לצלילה עמוקה המכסים את המוצר שלכם ואת היתרונות שלו.
  • הצעה למוצר או שירות חינמי.

אם תקלעו בשלב זה, תוכלו להמיר לקוחות פוטנציאליים רבים יותר.

בגלל זה, שלב ההחלטה חשוב במיוחד.

מדידה

מדידת תוצאות המאמצים שלכם היא תמיד קריטית מכיוון שכל עסק אינטליגנטי רוצה לקבל החלטות מונחות נתונים לגבי התקדמות.

באמצעות דיווח CRM חזק, אתם יכולים למדוד את המהירות בה לידים עוברים משלב משפך שיווקי לשלב הבא. מדדים ודיווחים מועילים להפליא לניתוח משפך שיווקי.

אם אתם רואים לידים המצטברים בשלב אחד – או במילים אחרות, אתם מזהים צוואר בקבוק – אתם יכול לשאול את עצמכם מה אתם יכולים לעשות אחרת באותו שלב כדי לבטל את חסימת צוואר הבקבוק ולהמשיך להוביל את הזרימה בצורה חלקה.

אז, תמיד למדוד את המאמצים שלכם ולתקן לפי הצורך.

סיכום

הגדרת המשפך השיווקי שלכם ופיקוח עליו תעזור לכם לייצר לידים נוספים ולהמיר יותר מהם ללקוחות.

חשוב להפליא לפתח פרסומות של קונים בכדי לתת לכם תובנות באילו סוגים של לידים לתוכן צריכים בכל שלב.

לאחר מכן, צרו תוכן היעיל בהעברתם משלב לשלב.

ואם אתם רואים צוואר בקבוק מופיע, הקפידו תמיד להתייחס אליו מייד.

עסקים הנוהגים בגישה אד-הוק למעבר לידים לעבר המרה בדרך כלל אינם מתפקדים כנגד התחרות.

אלה המגדירים את שלבי המשפך המפורטים ומפקחים ללא הרף על איך עוברים לידים דרך המשפך הם אלה שייצאו מלמעלה וישגשגו אל העתיד.

איך אתם מנהלים את המשפך השיווקי שלכם?

האם יש לכם טקטיקות ספציפיות שעובדות במיוחד עבורכם ועבור העסק שלכם?

שתפו אותנו בתגובות ונשמח לעזור לכם.

ספרו לנו מה אתם חושבים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שעות פעילות

שעות פעילות המוקד:

בימים א,-ה׳ בין השעות 10:00 בבוקר ועד 18:00 בערב.

יום ו׳ וערבי חג: מהשעה 10:00 בבוקר ועד 14:00 בצהריים.

ובמוצ״ש כשעה לאחר צאת השבת ועד השעה 22:00 בלילה.

צור קשר

יש לכם שאלות נוספות?, מעוניינים במידע נוסף?, שלחו לנו הודעה ונשמח לעמוד לשירותכם.