9 מגמות שיווק דיגיטליות מובילות לשנת 2020 שאתם חייבים להכיר

9 מגמות שיווק דיגיטליות לשנת 2020 שאתם חייבים להכיר

הנוף השיווקי הדיגיטלי משתנה ללא הרף.

כדי לעזור לך להיות לפני כולם, אנו סוקרים את 9 מגמות השיווק הדיגיטליות הטובות ביותר 2020.

אם אינך מעודכן בטרנדים השיווקיים הדיגיטליים שלך, אתה מגביל את המותג שלך.

יתכן שאתה לא מודע למגמות שיווק חדשות, אך הלקוחות שלך מעודכנים – והמתחרים שלך – ממש מאחוריך.

זו הסיבה שאספנו עבורכם את רשימת מגמות שלהלן.

בשנת 2020 נראה מגמות שיווק חדשות לצד כמה מגמות ישנות ומתמשכות שעדיין יעילות:

צ׳טבוקס – סיוע אישי ללא כוח האדם,הופך אותם למשכנעים יותר – ופופולאריים.

חיפושים קוליים – ככל שיותר אנשים משתמשים בעוזרים דיגיטליים כמו אלקסה או סירי, SEO נשען לעבר חיפושים קוליים, עם מילות מפתח המבוססות על איך אנשים מדברים, ולא מקלידים.

שיווק בוידאו – כאשר אירוח סרטונים הופך לקל יותר, בכל שנה רואים סרטונים ממותגים מוצלחים ושאפתניים יותר ברשת.

1. פוסטים הניתנים לקנייה (מסחר חברתי)

במשך זמן רב, עסקים תהו כיצד לגרום לעוקבים שלהם במדיה החברתית לבקר בחנויות המקוונות שלהם.

עכשיו, הם כבר לא צריכים.

דוגמא לטרנד שיווק דיגיטלי 2020: צילום מסך של פוסט הניתן לקנייה באינסטגרם.

סחר חברתי מתייחס לרכישת מוצרים ישירות דרך פוסטים או מודעות מדיה חברתית – אינך צריך לעזוב את האתר או האפליקציה.

פוסטים אלה ברשת המדיה החברתית הניתנים לקנייה אינם בדיוק חדשים כשלעצמם, אך מאז הושק Instagram Checkout בשנת 2019, הם זוכים לתנופה רבה יותר.

ולמה לא? פוסטים ברשת החברתית לקונים היא פשוט הגיוניית.

לפחות 54% מהאנשים במדיה החברתית משתמשים בה כדי לחקור רכישות של מוצרים.

המטרה היא ליצור פחות צעדים עבור הקונים שלכם, ולכן מכירת ישירות במדיה החברתית מקטינה את הסיכוי לנטישה.

אתה אפילו לא צריך להיות מותג בתחום המסחר אלקטרוני.

כל עוד אתה מוכר מוצרים, אפילו רק כמה סחורות ממיתוג, אתה יכול לראות תשואות גבוהות יותר על ידי מתן עסקאות באמצעות מדיה חברתית.

אם יש לך חנות Shopify, זה קל לקשר חשבונות (לאינסטגרם) או להתקין תוסף (לסנאפצ'אט).

אחרת, יתכן שתצטרך ליצור חנויות במקומות הנכונים, כמו פייסבוק.

כדאי גם לבדוק את פינטרסט – אחד הערוצים הראשונים שמציעים פוסטים הניתנים לקנייה.

2. הודעות ישירות

בהצעה להתייעל באופן אישי יותר עם לקוחות, מותגים לוקחים את השיחה רמה אחת קדימה.

כאמצעי לייעול שירות הלקוחות ולסיוע במכירות, העברת הודעות ישירות הופכת לאחת ממגמות השיווק הדיגיטליות החמות ביותר של 2020.

באמצעות אפליקציות העברת הודעות כמו WhatsApp, Viber ו- Facebook Messenger, או באמצעות הודעות פרטיות במדיה חברתית כמו טוויטר או אינסטגרם, מותגים בונים קשרים חזקים יותר עם הלקוחות שלהם.

פורומים אלה מציעים את הנוחות של טקסט במיידיות של שיחת טלפון, והכל בסביבה שהמשתמש כבר מכיר אותה ומשוחח עם חברים.

מותגים מוצאים ששיחה אישית עם לקוחות הם יעילים ליצירת קשרים, בין אם הם מתמודדים עם תלונות, מקבלים הזמנות מכירות או אפילו סתם מדברים.

התניה הגדולה כאן היא שהלקוח מסכים לכך.

טכניקה זו פועלת בצורה הטובה ביותר כאשר אתה מעודד משתמשים להעביר לך הודעה על ידי מתן שם המשתמש שלך, ואולי תתן להן שוחד קטן בדמות הנחה או קוד קופון בלעדי.

3. משפיעים | influencers

שיווק משפיעים הוא טרנד שיווקי דיגיטלי כבר כמה שנים.

זה לא מספיק לשלוח להם דוגמא בחינם בתקווה שהם יבדקו את זה – יש טבלאות תשלום ורשימות מחירים.

"השפעה" של המדיה החברתית היא כיום מצרך.

במקום להתחרות עם ארגונים גלובליים על המשפיעים העליונים, עסקים קטנים ובינוניים בוחרים במקום זאת לעבוד עם משפיעים קטנים ובינוניים.

זה מתייחס למשפיעים בינוניים עם נישות צרות יותר – פופולריות מספיק כדי להיות משפיעות, עדיין בקשר עם העוקבים שלהן ולא עמוסות מדי עם הצעות לחסויות.

בנוסף להיותם יותר משתלמים, לעיתים קרובות יש גם מיקרו-משפיעים שיעורי מעורבות טובים יותר מהמשפיעים הפופולאריים יותר.

תחשוב על זה; מכיוון שיש להם פחות עוקבים, הם יכולים להקדיש זמן אישי יותר לכל אחד.

יתר על כן, קל יותר להתמחות בנישה עם מיקרו-משפיעים, מכיוון שהם בדרך כלל מייצגים את הנישות עצמן.

מחקר שנערך ב- Adweek גילה עד כמה יעילים מיקרו משפיעים. מסווג כחשבונות עם כ -30,000 עוקבים, מיקרו-משפיעים היו מעורבים ב -60% יותר, תוך שהם היו חסכוניים פי 6X יותר מאשר משפיעים עם עוקבים רבים יותר.

4. מיילים מלוטשים ואינטראקטיביים

אימיילים עדיין קיימים ממש כמו תמיד – החזר ה- ROI של שיווק בדואר אלקטרוני החל בפברואר 2019 היה 3,200%.

עם זאת, מומחים אחרים שמים לב שהמספרים מאטים או עומדים במקום.

במקום לנטוש את הערוץ הפורה הזה, משווקים דיגיטליים מחיים אותו מחדש עם צבע חדש.

בזמן האחרון אנו רואים ירידה מהירה בהודעות דוא"ל וטקסט רגיל.

במקומם כתובות דוא"ל מדהימות ומושלמות שנראות כאילו יצאו מהתיק של מעצב גרפי.

שיווק בדוא"ל מתפקד כמו דפי אינטרנט – הוא כולל כפתורים הניתנים ללחיצה ואינטראקציות אחרות.

עיצובים מלוטשים אלה עושים יותר מאשר רק להרשים, הם משפרים את ההמרות.

הקוראים נוטים יותר ללחוץ על כפתורים מסוגננים עם תמונות נלוות, מאשר שהם קישורי טקסט רגיל.

אך בימינו אין די בשימוש בתבניות דוא"ל מבוסס-דפי אינטרנט.

עליך לעשות את הצעד הנוסף עם אלמנטים חזותיים מדהימים ועיצובים ממוקדי UX.

בהתחשב בהחזר ה- ROI שהוזכר לעיל, כדאי לוודא שהמיילים שלך הם מרתקים ויפים ככל האפשר.

5. ניתוח הסנטימנט (רגשות)

רוב התקשורת האנושית מנסה להבין מה הקוראים רוצים וכיצד להנגיש להם את זה.

ניתוח סנטימנטים, או הקשבה חברתית, הוא הנוהג של ניתוח התגובות של משתמשים ולקוחות למוצר או שירות, בדרך כלל במדיה החברתית או במקומות אחרים ברשת.

ביקורות ופוסטים ברשת הם לא תמיד שחור-לבן "אני אוהב / לא אוהב את זה."

יש אזור אפור גדול עם דרגות שונות בין לבין.

אולי משתמש אוהב את המוצר במלואו אבל תכונה מסוימת מפריעה בדרך.

אולי המוצר בסדר רק לא מה שהם ציפו.

ניתוח רגשות כולל בדרך כלל כלים לאיסוף נתונים ואלגוריתמים כדי לאתר את התגובות המקוונות למותג שלך ולהעריך אותם.

שוב, זה לא טרנד שיווק דיגיטלי חדש, אבל טכנולוגיה חדשה הופכת אותו לפופולרי יותר מאי פעם.

ההתקדמות בעיבוד שפות טבעיות מאפשרת למחשבים להבין את המשמעויות שמאחורי הדברים שאנשים אומרים ברשת, כולל סלנג ואמוג'י.

כלים לניתוח רגשות כמו, Repustate או Lexalytics חושפים מה אנשים באמת חושבים על המותג שלך.

לאחר מכן תוכל להשתמש בנתונים אלה כדי לכוונן לא רק את המוצרים שלך, אלא גם את האסטרטגיות שלך למכירות, שיווק, מדיה חברתית ותוכן.

6. ערוצי מדיה חברתית אלטרנטיבית ונישה

למרות האופטימיות לגבי הרווחים האחרונים בפייסבוק, הירידות המתמשכות של צמיחת המשתמשים וגם של דעת הקהל עוררו את האמון בדומיננטיות של הפלטפורמה.

באופן דומה, בטוויטר רואים מישור דומה בצמיחה, מה שמוביל לשינויים.

כדי להיות ברור, גם טוויטר וגם פייסבוק יישארו כלים שיווקיים שימושיים לאורך כל 2020 ומעבר לה.

אבל היציאה כבר התחילה.

ערוצי מדיה חברתית אלטרנטיבית כבר רואים עניין חדש ורמות צמיחה מבטיחות.

אם אתה יכול להתחיל לפתח את הנוכחות שלך באתרים "משניים" אלה כעת, סביר להניח שהיא תשתלם בעוד כמה שנים לאחר שהן ימשיכו להתפתח.

במיוחד Snapchat, Pinterest, Medium ו- Reddit הופכות להיות מועדפות למשווקים בזמן האחרון.

פייסבוק מאבדת משתמשים צעירים כבר שנים, ומותגים שמכוונים לשוק מתחת לגיל 30 נוהרים להתמקד בפלטפורמות אחרות.

פלטפורמות מדיה חברתית חדשות וקטנות יותר אולי אינן בהישג ידם של החברות הגדולות, אבל זה לא דבר רע.

אם אתה מותג או נישה, פלטפורמות קטנות יותר טובות לך כדי להגיע למשתמשי היעד שלך.

7. פרסום תכנותי

ממש כמו עם ניתוח רגשות, אל תשלח אדם שיעשה את העבודה של רובוט.

אלגוריתמי אניטילגנציה מלאכותית ולמידה במכונה נועדו להקל על העבודה שלך וזה כולל אופטימיזציה של מסעות הפרסום.

ניתן לטפל במיקום מודעות, קניית מדיה, מעקב אחר ביצועים ומיקוד לפי לקוחות באמצעות תוכנה.

לא רק שהתוצאות נוטות להיות טובות יותר, אלא ש"מיקור חוץ "של משימות אלה לרובוט גם מפנה זמן עבורך לטיפול במשימות חשובות יותר.

זו אוטומציה במיטבה.

תוכנות כמו ענן השיווק של אדובי או SmartyAds מנווטות את נוף הפרסום המקוון עבורך.

מתן הצעות מחיר בזמן אמת יכול להיות מלחיץ וגוזל זמן, ממש כמו למצוא את השדרות המתאימות לפרסום בהן.

מסירת משימות אלה למערכת אוטומטית יכולה להיות הטובה ביותר גם לך וגם לעסק שלך.

8. מיטוב עבור קטעי טקסט מובילים

אחת הסיבות שמגמות שיווק דיגיטליות משתנות כל כך מהר היא בגלל שהפלטפורמות בהן הן תלויות משתנות במהירות.

פשוט תסתכל על גוגל, שמעדכנת את אלגוריתם החיפוש שלה אלפי פעמים בשנה …


אך ככל שמנועי חיפוש מתפתחים והופכים חכמים יותר, המשווקים צריכים להסתגל.

יותר ויותר שאילתות חיפוש מציגות קטעי טקסט, שנהנים מהרבה מאוד נדל"ן בעמוד הראשון ומקבלים הרבה יותר קליקים מתוצאות החיפוש האחרות.

לכן חשוב לזכור אותם בעת יצירת תוכן שיווקי דיגיטלי ומיטוב כל פיסת תוכן עבור קטעי טקסט מובילים, תוך שימוש בתוכן ברור ומובנה היטב.

גוגל מנסה להשתפר בהעברת תוכן לבני אדם, ולכן עלינו לקחת בחשבון את השינויים הללו ולהתאים את טכניקות קידום האתרים שלנו בהתאם.

עבור משווקים בשנת 2020, חשוב מתמיד ליצור תוכן באיכות גבוהה במיוחד המכסה נושאים בצורה ברורה וקלה להבנה.

עלינו לכתוב לבני אדם ולמנוע חיפוש כאחד, ולוודא שלא נזניח את האחד או השני.

9. יצירת וולוג

בלוגים ממותגים: קללה או התעלות?

עם ההצלחה המתמשכת של יוטיוב, סיפורי אינסטגרם וסנאפצ'אט, בלוגים בווידיאו פופולריים מתמיד.

בניגוד לסוגי וידיאו אחרים כמו סרטונים קצרים, הבלוגים הם אישיים וישירים יותר.

Vloggers מדברים ישירות אל הצופה, ויוצרים קשר אישי וישיר יותר – ברור שזוהי דרך טובה למשווקים המנסים ליצור קשרים חזקים יותר עם הלקוחות שלהם.

יותר מסתם להתלונן על איך הבריסטה דפק את ההזמנה שלך, וולוגים יכולים להיות גם מעשיים ואסטרטגיים.

תוכלו להזרים אירועים מיוחדים בשידור חי שלא לכולם יש גישה, כמו כנס עסקי או קונצרט מוזיקלי.

באפשרותך לפרסם גם תוכן ביתי אחר, שהלקוחות שלך ירצו לראות בכל מקרה, כמו ראיונות של מפורסמים או מבט אל מאחורי הקלעים.

כאשר שיווק בווידיאו ממשיך לעלות, סביר להניח שנראה קטגוריות משנה נוספות כמו בלוגים שצצים.

לימוד הבחנה בין תוכן הווידיאו שלך עכשיו יעזור להתאים מגמות עתידיות … אולי נרשום את אלה בשנה הבאה.

לסיכום

מגמות השיווק הדיגיטליות הקרובות של 2020 הן, באופן פרדוקסאלי, אנושיות יותר והן מכניות יותר.

נראה כי המשיכה הכללית של שיווק דיגיטלי הולכת לכיוון של מערכות יחסים אישיות יותר עם נישות ממוקדות יותר, אך האמצעים ליצירת קשרים אלה מסתמכים על אוטומציה וטכנולוגיה חדשה.

ליבו של השיווק הדיגיטלי נותר זהה – להשיג לאנשים את מבוקשם, מתי ואיפה הם רוצים את זה – וטכנולוגיית 2020 פשוט פותחת דלתות חדשות כדי להגיע לשם.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שעות פעילות

שעות פעילות המוקד:

בימים א,-ה׳ בין השעות 10:00 בבוקר ועד 18:00 בערב.

יום ו׳ וערבי חג: מהשעה 10:00 בבוקר ועד 14:00 בצהריים.

ובמוצ״ש כשעה לאחר צאת השבת ועד השעה 22:00 בלילה.

צור קשר

יש לכם שאלות נוספות?, מעוניינים במידע נוסף?, שלחו לנו הודעה ונשמח לעמוד לשירותכם.

הסמינר מועבר באינטרנט – כל מה שצריך זה לבחור תאריך: