יצירת אסטרטגיה שיווקית במדיה חברתית ב8 שלבים פשוטים

יצירת אסטרטגיה שיווקית במדיה חברתית ב8 שלבים פשוטים

אסטרטגיה שיווקית במדיה חברתית היא סקירה של כל מה שאתם מתכננים לעשות ומקווים להשיג במדיה החברתית.

זה מנחה את הפעולות שלכם ומאפשר לכם לדעת אם אתם מצליחים או נכשלים.

כל פוסט, תשובה והערה צריכים לשרת מטרה.

ככל שהאסטרטגיה השיווקית שלכם ספציפית יותר, כך הביצוע יהיה יעיל יותר.

שמרו על זה תמציתי.

אל תעשו אסטרטגיה שיווקית רחבה כל כך עד שהיא בלתי ניתנת להשגה או בלתי אפשרית למדידה.

בפוסט זה נסקור שמונה שלבים ליצירת אסטרטגיה שיווקית מנצחת במדיה חברתית משלכם.

כיצד ליצור אסטרטגיה שיווקית במדיה חברתית

שלב 1. הגדירו יעדים שיווקיים במדיה חברתית המתאימים ליעדים עסקיים

תגדירו יעדים נ-כ-ו-נ-י-ם וחכמים

השלב הראשון ליצירת אסטרטגיה שיווקית מנצחת הוא קביעת היעדים והמטרות שלך.

ללא יעדים, אין לך דרך למדוד הצלחה או החזר השקעה (ROI).

כל אחד מהיעדים שלך צריך להיות:

  • ספציפי
  • ניתן למדידה
  • בר השגה
  • רלוונטי
  • תחום בזמן

עקבו אחר מדדים משמעותיים

קל לעקוב אחר מדדים כמו רהיטים וכדומה. אך קשה להוכיח את ערכם האמיתי.

במקום זאת, התמקד ביעדים כמו הפקות לידים, הפניות באינטרנט ושיעור ההמרות.

מומלץ לעקוב אחר יעדים שונים לערוצים שונים, או אפילו לשימושים שונים בכל ערוץ.

לדוגמה, Benefit Cosmetics מניעה מודעות למותג באמצעות הקמפיינים החברתיים בתשלום שלה, אך מודדת רכישה ומעורבות עבור פוסטים חברתיים אורגניים.

הקפידו ליישר את יעדי המדיה החברתית שלכם לאסטרטגיית השיווק הכוללת שלכם.

זה יקל עליכם להראות את ערך העבודה שלכם ולקבל רכישה והשקעה.

התחילו לפתח את תוכנית השיווק שלכם במדיה החברתית על ידי רישום לפחות שלושה יעדים.

יעדים עיסקיים שאנחנו רוצים להשיג ברשתות החברתיות

שלב 2. למדו כל מה שאתם יכולים על הקהל שלכם

צור פרסומות של קהל

הידיעה מיהו הקהל שלכם – והלקוחות אידיאלים – ומה הם רוצים לראות בחברה היא המפתח ליצירת תוכן הם ירצו להגיב עליו ולשתף.

זה גם קריטי אם אתם רוצים להפוך את העוקבים של המדיה החברתית ללקוחות עבור העסק שלכם.

נסו ליצור פרסומות של קהל / קונה.

אלה מאפשרים לך לחשוב על העוקבים והלקוחות הפוטנציאליים שלכם כאנשים אמיתיים עם צרכים אמיתיים.

וזה יאפשר לכם לחשוב בצורה ברורה יותר על מה להציע להם.

אספו נתונים מהעולם האמיתי

אל תעשו לעצמכם הנחות, וחפשו מהיא הרשת החברתית שהכי משתלם לכם להשקיע בה, והאם המוצר אותו אתם רוצים לשווק באמת חזק באותה רשת חברתית.

לא כל מוצר שמצליח בפייסבוק בהכרח יצליח בפינטרסט, ולהפך.

ניתוח מדיה חברתית יכול גם לספק המון מידע חשוב על מי העוקבים שלכם, היכן הם גרים, אילו שפות הם מדברים וכיצד הם מתקשרים עם המותג שלכם ברשת החברתית.

תובנות אלה מאפשרות לכם לחדד את האסטרטגיה שלכם ולמקד טוב יותר את המודעות החברתיות אותם תרצו לעשות בעתיד.

ג'וגנו, שירות דמוי Uber עבור ריקשות אוטומטיות בהודו, השתמש בפייסבוק אנליטיקס כדי ללמוד כי 90 אחוז מהמשתמשים שלהם שהפנו לקוחות אחרים היו בני 18 עד 34, ו 65 אחוז מהקבוצה הזו השתמשו באנדרואיד.

הם השתמשו במידע זה כדי למקד את המודעות שלהם, והתוצאה הייתה עלות נמוכה יותר של 40 אחוז להפניה.

צעד 3. ריגול תעשייתי

הסיכויים הם שהמתחרים שלכם כבר משתמשים במדיה חברתית – וזה אומר שאתם יכול ללמוד ממה שהם כבר עושים.

עקבו אחרי המתחרים שלכם ברשתות החברתיות

ערכו ניתוחים תחרותים

ניתוח תחרותי מאפשר לכם להבין מי המתחרים ומה הם מצליחים (ולא כל כך טוב).

תקבלו תחושה טובה של התחרות הצפויה בענף שלכם, מה שיעזור לכם להגדיר יעדי מדיה חברתית משלכם.

ניתוח זה גם יעזור לכם לאתר הזדמנויות.

לדוגמה, אולי אחד המתחרים שלכם דומיננטי בפייסבוק, אך לא השקיע בטוויטר או אינסטגרם.

ייתכן שתרצו להתמקד ברשתות בהן הקהל שלך אינו נתקל במתחרים, במקום לנסות ולהשיג לקוחות קרוב לשחקן הדומיננטי באותה רשת.

אולי יעניין אתכם גם >> מה זה תוכן שיווקי (Contact Marketing)?

שלב 4. ערכו ביקורת במדיה החברתית

בחנו את המאמצים הנוכחיים שלכם

אם אתם כבר משתמשים בכלי מדיה חברתית, עליכם לקחת צעד אחורה ולהסתכל על מה שכבר עשיתם והצלחתם. שאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

  • מה עובד עבורי ומה לא?
  • מי מתקשר איתי ברשתות החברתיות?
  • באיזה רשתות הקהל יעד שלך משתמש?
  • איך הנוכחות שלך במדיה החברתית משתווה לזו של המתחרים שלך?

לאחר שתאספו את כל המידע הזה במקום אחד, תהיה לכם נקודת התחלה טובה לתכנן כיצד לשפר את התוצאות שלכם.

הביקורת שלכם אמורה לתת לכם תמונה ברורה של איזו מטרה כל אחד מהחשבונות החברתיים שלכם משרת.

אם מטרת החשבון אינה ברורה, חשבו אם כדאי לשמור אותה ולהשקיע בה.

כדי לעזור לכם להחליט, שאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

  • האם קהל היעד שלי פה?
  • אם כן, איך הם משתמשים בפלטפרומה זו?
  • האם אוכל להשתמש בחשבון זה כדי להשיג יעדים עסקיים משמעותיים?

השאלות הללו יעזרו לכם לשמור על האסטרטגיה שלכם במעקב וממוקדת.

חפש חשבונות מתחזים

במהלך הביקורת אתם עלולים לגלות חשבונות הונאה באמצעות שם העסק שלכם או בשמות המוצרים שלכם.

מתחזים אלה יכולים להזיק למותג שלכם, שלא תשיגו עוקבים שאמורים להיות שלכם.

דווחו עליהם.

ייתכן שתרצו לאמת את חשבונות הפייסבוק והטוויטר שלכם כדי להבטיח שהעוקבים שלכם יידעו שהם מתמודדים איתכם באמת.

שלב 5. הגדירו חשבונות ושפרו פרופילים קיימים

קבעו באילו רשתות להשתמש (וכיצד להשתמש בהן).

כשאתם מחליט באילו ערוצים חברתיים להשתמש, תצטרכו גם להגדיר את האסטרטגיה שלכם לכל רשת.

לדוגמה, מנהלת המדיה החברתית של Benefit Cosmetics, אנג'לה פורקרו, אמרה ל- eMarketer: "למדריכי האיפור שלנו … אנחנו עוסקים בסיפורי Snapchat ואינסטגרם. לעומת זאת, טוויטר מיועד לשירות לקוחות. "

אם אינכם יכולים ליצור הצהרת משימה מוצקה עבור רשת חברתית מסוימת, ייתכן שתרצו לשקול מחדש אם הרשת שווה את זה.

הגדירו (ובצעו אופטימיזציה) של חשבונותיכם

לאחר שהחלטתם באילו רשתות להתמקד, הגיע הזמן ליצור את הפרופילים שלך – או לשפר פרופילים קיימים כך שיתאימו לתוכנית האסטרטגית שלכם.

  • מלאו את כל שדות הפרופיל שלכם.
  • השתמש במילות מפתח שאנשים ישתמשו בהן כדי לחפש את העסק שלכם.
  • השתמשו בגודל תמונות המתאימות לאותה רשת.

שלב 6. מצאו השראה

למרות שחשוב שהמותג שלכם יהיה ייחודי, אתם עדיין יכול לשאוב השראה מעסקים אחרים שהם גדולים מבחינה חברתית.

למרות שחשוב שהמותג שלכם יהיה ייחודי, אתם עדיין יכול לשאוב השראה מעסקים אחרים שהם גדולים מבחינה חברתית.

סיפורי הצלחה ברשת החברתית

לרוב תוכלו למצוא את אלה בקטע העסקי באתר הרשת החברתית. (להלן פייסבוק למשל,).

מיקרים אלה יכולים להציע תובנות חשובות שתוכלו ליישם למטרות משלכם עבור כל רשת חברתית.

חשבונות וקמפיינים עטורי פרסים

תוכלו גם לבדוק את הזוכים בפרסי פייסבוק או בפרסי שורטי לקבלת דוגמאות למותגים שנמצאים בראש משחק המדיה החברתית שלהם.

המותגים האהובים עליכם במדיה החברתית.

אחרי מי אתם נהנה לעקוב במדיה החברתית? מה הם עושים שגורמים לאנשים לשתף את התוכן שלהם?

נשיונל ג'יאוגרפיק, למשל, הוא אחד הטובים באינסטגרם, משלב תמונות מרהיבות עם כותרות משכנעות.

נשיונאל גאוגרפיק באינסטגרם

דבר עם העוקבים שלך

צרכנים יכולים גם להציע השראה למדיה חברתית.

על מה מדברים לקוחות היעד שלך ברשת? מה תוכלו ללמוד על רצונותיהם וצרכיהם? אם יש לך ערוצים חברתיים קיימים, אתה יכול גם לשאול את העוקבים הקיימים שלך מה הם רוצים מכם.

רק וודאו שאתם מספקים עבורם את מה שהם מבקשים.

שלב 7. צרו לוח שנה לתוכן מדיה חברתית

שיתוף תוכן איכותי הוא כמובן חיוני, אך חשוב באותה מידה שתקבעו תוכנית שתשתף תוכן בכדי שתשיג את ההשפעה המרבית.

לוח השנה לתוכן המדיה החברתית שלך צריך גם להסביר את הזמן שתקדיש לאינטראקציה עם הקהל (למרות שאתם צריכים לאפשר גם מעורבות ספונטנית כלשהי).

צרו פוסטים מתוזמנים

לוח השנה לתוכן המדיה החברתית שלכם מפרט את התאריכים והשעות שבהם תפרסמו סוגי תוכן בכל ערוץ.

זה המקום המושלם לתכנן את כל פעילויות המדיה החברתית שלכם – החל משיתוף תמונות וקישורים לפוסטים וסרטוני בלוג.

זה כולל גם את הפרסום היומיומי שלך וגם תוכן עבור קמפיינים במדיה חברתית.

לוח השנה שלכם מבטיח שהפוסטים שלכם יהיו מפוזרים כראוי ומפורסמים בשעות האופטימליות.

אולי יעניין אתכם >> Search engine marketing (SEM) מה זה ואיך עושים את זה?

תכננו את תמהיל התוכן שלכם

וודאו כי לוח השנה שלכם משקף את הצהרת המשימה שהקציתם לכל פרופיל חברתי, כך שכל מה שאתם מפרסמים פועל כדי לתמוך ביעדים העסקיים שלכם.

לדוגמה, אתם עשויים להחליט ש:

  • 50% מהתוכן יניע תנועה לבלוג שלכם.
  • 25% מהתוכן יגיע ממקומות חיצונים.
  • 20% מהתוכן יתמוך ביעדים ארגונים (מכירה,לידים).
  • 5% מהתוכן יעסוק במשאבי החברה.

הצבת סוגי הפוסטים השונים הללו ביומן התוכן שלכם תעזור להבטיח לשמור על היחס שתכננתם.

אם אתם מתחילים מהתחלה ופשוט אינכם בטוחים אילו סוגי תוכן לפרסם, נסו את הכלל 80-20:

  • 80% מהפוסטים שלכם צריכים ליידע, לחנך או לבדר את הקהל שלכם.
  • 20% מהתוכן צריך לקדם את העסק שלכם.

אתם יכולים לנסות את חוק השלישים במדיה החברתית

  • שליש מהתוכן החברתי שלכם מקדם את העסק שלכם, ממיר את הקוראים ומייצר רווח.
  • שליש מהתוכן החברתי שלכם משתף רעיונות וסיפורים ממובילי מחשבה בענף שלכם או מעסקים דומים.
  • שליש מהתוכן החברתי שלך כרוך באינטראקציות אישיות עם הקהל שלכם.

לאחר הגדרת לוח השנה שלכם, השתמשו בכלי תזמון או בתזמון בכמויות גדולות כדי להכין את המודעות שלכם מראש ולא להתעדכן כל העת לאורך כל היום.

זה מאפשר לכם לעצב את השפה והפורמט של הפוסטים שלכם במקום לכתוב אותם תוך כדי תנועה בכל פעם שיש לכם זמן.

שלב 8. בדקו, העריכו והתאימו אסטרטגיה שיווקית

אסטרטגיית המדיה החברתית שלכם היא מסמך חשוב מאוד לעסק, ואינכם יכולים להניח שתשיג אותנ בדיוק ממש מהניסיון הראשון.

כשאתם מתחיל ליישם את התוכנית שלכם ולעקוב אחר התוצאות שלכם, אתה עשוים לגלות שכמה אסטרטגיות אינן עובדות טוב כמו שציפיתם, בעוד שאחרות פועלות אפילו טוב יותר מהצפוי.

לחצו כאן >> וגלו עוד שיטות לבניית אסטרטגיה שיווקית מנצחת.

עקבו אחרי הנתונים

בנוסף לניתוח בתוך כל רשת חברתית (ראה שלב 2), אתם יכולים להשתמש בפרמטרים של UTM כדי לעקוב אחר מבקרים חברתיים בזמן שהם גולשים באתר שלכם, כך שתוכלו לראות בדיוק אילו פוסטים חברתיים מניעים את התעבורה הרבה ביותר לאתר.

העריכו מחדש, בדקו ועשו הכל שוב

לאחר שהנתונים האלה מתחילים לזרום, השתמשו בהם כדי להעריך מחדש את האסטרטגיה שלכם באופן קבוע.

תוכלו גם להשתמש במידע זה כדי לבדוק פוסטים, מסעות פרסום ואסטרטגיות שונות זה בזה.

בדיקה מתמדת מאפשרת לכם להבין מה עובד ומה לא, כך שתוכלו לחדד את האסטרטגיה שלכם בזמן אמת.

בדיקה מתמדת מאפשרת לכם להבין מה עובד ומה לא, כך שתוכלו לחדד את האסטרטגיה השיווקית שלכם בזמן אמת.

סקרים יכולים גם להיות דרך נהדרת לגלות עד כמה האסטרטגיה שלfo עובדת.

שאלu את העוקבים שלכם, רשימת הדוא"ל ומבקרי האתר אם אתם עונים על הצרכים והציפיות שלהם, ומה הם רוצים לראות יותר.

ואז דאגו לספק את מה שהם אומרים לכם.

בתחום החברתי הדברים משתנים במהירות.

רשתות חדשות עולות, בעוד שאחרות עוברות שינויים דמוגרפיים משמעותיים.

העסק שלכם יעבור גם תקופות של שינוי.

כל זה אומר שאסטרטגיית המדיה החברתית שלך צריכה להיות מסמך חי שאתם מסתכלים עליו באופן קבוע ומתאימים אותו לפי הצורך.

התייחסו אליו לעתים קרובות כדי לנהל מעקב, אך אל תחששו לבצע שינויים כך שישקפו טוב יותר יעדים, כלים או תוכניות חדשות.

כשאתם מעדכנים את האסטרטגיה החברתית שלכם, דאגו ליידע את כל הצוות העובד איתכם.

ככה כולם יכולים לעבוד יחד כדי לעזור לעסק שלכם להפיק את המרב מחשבונות המדיה החברתית.

אולי יעניין אתכם גם >> ללמוד שיווק דיגיטלי כדי להצליח ב2020.

אהבתם את הכתבה?, יש לכם שאלות נוספות, השאירו לנו הודעה בתגובות ונשמח לעזור לכם.

בהצלחה 🙂

הפיצו את הבשורה:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *