3 הטעויות הכי קריטיות של מתחילים בשיווק דיגיטלי

3 הטעויות הכי קריטיות של מתחילים בשיווק דיגיטלי

בכתבה של היום אני הולך לסקור אתכם מהם 3 הטעויות הנפוצות ביותר שמשווקים עושים היום בעולם הדיגיטלי.

ואיך אתם יכולים להימנע מהם ולא לחזור על הטעות הזו שיכולה לעלות לכם בתנועה,שערי המרה ובסוף גם בכסף.

אם עדין לא ראיתם את הכתבה שלי על אתרים לתמונות ללא הפרת זכויות יוצרים, אתם יכולים להיכנס בקישור למעלה.

1. כגודל הציפיות כך גודל האכזבות

כאשר אנחנו מחליטים ללמוד שיווק דיגיטלי, העיניים שלנו כבר נשואות לשמיים והרגליים ניתקות מהקרקע.

אנחנו מתחילים לדמיין על הרכב החדש שבקרוב נקנה וניסע בו ברחבי הארץ כדי להוציא לכל הקנאים את העיניים.

אנחנו כבר מתכננים את הטיסה הקרובה לאירופה, שבה אנחנו לא נחסוך שקל ונסעד במסעדות הטובות ביותר, נקנה את הבגדים היקרים ביותר והעיר נשב לנו באיזה מלון הילטון, בסוויטה המלכותית עם בריכה וג'קוזי פרטי בזמן שמעלינו מנפנפים עם עלי נוצה ומאכילים בענבים מהיד.

כמובן שהחלום הזה יכול להמשיך עוד הרבה, אך כמו לכל מתחיל בשיווק דיגיטלי, החלום הזה מתנפץ מהר מאוד, כאשר המציאות מפילה את האסימון ואנחנו מבינים שלא הכל ורוד כמו בראש שלנו.

אז הדבר הכי חשוב בתחום השיווק הדיגיטלי, הוא לשמור את הרגליים על הקרקע (ולא נורא שהראש יהיה בעננים).

ערוצי הרווח בתחום הזה, הם בלתי מוגבלים וכמובן שה"מאסטרים" יודעים טוב מאוד לנווט את עצמם בין סבכי הרשתות השונות בפלטפורמות השונות, אבל זה לא אמור לעצור מבעדנו גם להרקיע שחקים ולהגיע לתוצאות גבוהות.

העיקר זה לזכור כמה חוקים בלתי כתובים:

  1. התעמקות זה שם המשחק – ככל שאנחנו מעצימים את השידע שלנו בשיווק דיגיטלי, כך גם היכולות וההצלחות שלנו גדלות.
  2. אין דבר כזה "בעיה" – איך אומרים… "לכל סיר יש את המכסה שלו". 

כך גם בשיווק הדיגיטלי, אנחנו נתקלים באינספור אתגרים שאנחנו צריכים פשוט להתייחס אליהם כנקודות ציון להתפתחות.

  1. התחרות היא בשביל הצרכנים – ככל שאנחנו מתקרבים לפסגה (או רוצים להגיע אליה), אנחנו שמים לב שיש שם כבר כמה אנשים שיושבים ולא כל-כך מוכנים לוותר עליה.

אבל….. 

זה לא אומר שאנחנו צריכים לשקול ללכת למים הרדודים, אלא להפך, ללמוד מה עושים "הראשונים" בפסגה ופשוט לעבוד יותר קשה, יותר איכותי ולהצליח למען עצמנו קודם כל!

2.  לי זה לא יקרה.

    כשאנחנו רק שמים את הרגל בתוך עולם השיווק הדיגיטלי, מתחילים ללמוד ולהבין את הנושא, יש פתאום עשרות אם לא מאות אזהרות של "אל תעשה" ו- "תזהר מ..".

אבל כמובן, שהאגו שלנו אומר לנו "די נו, לנו זה לא יקרה, מה אנחנו לא מביני עניין?".

ובכן, יכול להיות ואנחנו כן "מביני עניין" אבל בטח שלא "בעלי ניסיון", שניסו, הפסידו, הרוויחו, נפלו וקמו.

וזה פרט שמאוד חשוב לזכור, שבתחום מקצועות העתיד, ישנם עדיין אלפי אם לא מיליוני וריאציות של תקלות, של הפרעות טכנולוגיות, שגיאות תוכנה, טעויות אנוש אשר יש להיזהר מהן והכי טוב להקשיב ולהפנים את מה שאומרים המנוסים שביננו.

אני אתן דוגמא ממשהו שקרה לי אישית:

בהיותי מתחיל בשיווק דיגיטלי, נכנסתי לסוג של "מבצע" (לא בקטע של הנחה אלא יותר "שדה קרב" בין משווקים) אשר כל מטרתו הייתה לשווק מוצר, להרוויח על כל מכירה ובין היתר, היתה טבלה אשר הציגה את עשרת המובילים בין מאות משווקים.

ובכן, עבדכם הנאמן, היה שם בטבלה וכמובן זה סימל עבורי שאני עושה משהו נכון.

נשמע טוב? אז זהו שזה רק "נשמע".

קהל היעד שבחרתי היה ללא כסף להשקעה, כך שרמת השכנוע והשיווק שלי היתה צריכה להיות פי כמה וכמה יותר טובה מאשר אצל קהלים אחרים.

את השאר אני אספר בהזדמנות אחרת, אך לסיכום הסיפור, יצאתי בהפסד.

וכל זה רק בגלל שלא לקחתי את עצתו של אחד מהמשווקים הדיגיטליים הגדולים בארץ לגבי בחירת קהל היעד שלי.

3. אני צריך שלושה חודשים כדי להיות על הסוס.

אחד הדברים הכי נפלאים בתחום השיווק הדיגיטלי, הוא היכולת לקביעת יעדים, דד-ליינים ומטרות.

הרי בזכות הכלים הללו, הסיכויים שלנו להצלחה גדלים פי כמה וכמה.

אבל (כן תמיד מגיע האבל), ברגע שקביעת הזמנים שלנו אינה הגיונית, אינה משקפת את המציאות ובגלל נקבעת בעקבות איזה "רצון" ולא בעקבות חשיבה רציונלית, פנינו מועדות לכישלון.

אך דבר זה הוא עוד לא הנורא מכל.

לאחר הכישלון מתחיל לרוב "לופ" (לולאה) אינסופי של רצון להצליח וכישלון מחדש אשר מפטם הלאה תהליך של הידרדרות עד לכדי ייאוש ובגלל יציאה מתחום השיווק הדיגיטלי.

זהו ה"פאקטור" החשוב ביותר בעיני, אשר משקף את הצלחתו של כל משווק דיגיטלי ואת הבנתו בהכנסה פסיבית.

תשאלו למה אמרתי דווקא "הכנסה פסיבית"?

ובכן בגלל שזה חלק מהמקומות אליהם אנחנו שואפים להגיע ולהישאר בהם כמה שיותר זמן.

וכל משווק בעל נסיון (כמעט כל משווק) יודע לומר, שאחרי חישוב נכון של הזמנים, תכנון נכון של אסטרטגית השיווק, לקיחת זמני דלתא (תקלות ועיכובים) וקביעת תקציב פרסום, הסיכויים שלך להצלחה מוחצת גדלים בעשרות אחוזים.

נכתב על ידי,

מיכאל דנילוב

אקדמית 2100 לשיווק דיגיטלי

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest

6 תגובות

  1. מיכאל היקר,
    אני סיימתי חודש מאז שהתחלתי את הקורס,היום גג מחר מסיים את שלב הסימולציות..ואני רוצה לומר שהידע שצברתי בחודש הזה הוא בלתי נתפס..משכיר שלא הבין כלום בתחום הגעתי למצב שיש לי ידע בסיסי כמובן בכתיבה שיווקית,פרסום ממומן,רשימות תפוצה וכו'.
    והתחושה שלי שאם זה הידע שצברתי בחודש בלבד לפני ההתמחויות,השמיים הם הגבול.
    אני מבין שיקח לי זמן לראות תוצאות בפועל,אבל אני לא נבהל מזה,
    להיפך,אני רואה את תחום השיווק הדיגיטלי כמקצוע לחיים ואומר לעצמי שאם בחודש אחד רכשתי כל כך הרבה ידע,מה הרמה שלי תהיה בעוד חודש?
    שלא לדבר על חצי שנה שנה ויותר.
    לסיכום:רק הסתכלות לטווח הרחוק, והבנה שזה מקצוע לחיים ככל מקצוע,יאפשרו לנו באמת להצליח.
    שיהיה לכולם בהצלחה

    1. מצויין!
      משמח לשמוע שאתה מתפתח, גם ברמה המקצועית וגם ברמה האישית.
      בסופו של דברף שיווק זה מסע אל תוך עצמך )
      מצפה לראות איפה תהיה בעוד חודש, חצי שנה ושנה )

  2. מעניין מה שכתבת. וזה על אחד הסוגי של שיווק, כי כמו שאני מבינה לא בכל האופציות של שיווק יש להשקיע כסף. או שמדובר כסף שהושקע לפרסום וזה מה שנקרא הפסד? אז כמה כבר משקיעים בפרסום? וגם אם הפסדנו משהו ניתן לשנות, להוסיף איזה שהוא פרמטר בשביל להרים את העיניין? או שכמו שאמרת המדד הוא הזמן שאנחנו קובעים מתי לצפות לרווחים ואם זה לא קורה בזמן שהקצבנו לעצמינו אז זה נחשב כישלון ופשוט עוזבים את הנושא?

    1. 1. אכן לא בכל האספקטים של השיווק משקיעים בפרסום, אך מצד שני, בתחונים שלא משקיעים כסף, משקיעים פי כמה וכמה יותר שעות עבודה.
      2. הפסד של כסף בשיווק, עדיין נקרא השקעה. בגלל שאנחנו משקיעים בהבנת הקהל ואיסוף נתונים. גם נתונים עולים כסף.
      3. אנחנו לא מפסידים, אנחנו תמיד מחפשים עוד זווית ועוד דרך, כדי לנצל את המידע שקיבלנו בעקבות ההשקעה הראשונית.
      ממנפים את ההשקעה הראשונית.
      4. אם אנחנו נגדיר לנו מטרות / יעדים ומשימות שאפשר לחשב אותן בזכות מידע שיש לך ביד, אפשר להבין מתי יהיו רווחים וכמה.
      כמובן שזה יהיה מספר לא מדוייק בפועל והוא נתון לשינויים בגלל גורים שונים בחיים שלנו ובעולם.

  3. ואו! המאמר הזה ברמה שעדיין לא הגעתי אליה. כנראה שאצטרך לנסות כמה נסיונות ולהפסיד כסף כדי להבין למה הכוונה. את הלקח שצריך להקשיב לבעלי נסיון הבנתי. את הלקח שיש לבחור קהל יעד בעל יכולת כספית לקנות את המוצר גם כן הבנתי. השאר… אבין בהמשך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שעות פעילות

שעות פעילות המוקד:

בימים א,-ה׳ בין השעות 10:00 בבוקר ועד 18:00 בערב.

יום ו׳ וערבי חג: מהשעה 10:00 בבוקר ועד 14:00 בצהריים.

ובמוצ״ש כשעה לאחר צאת השבת ועד השעה 22:00 בלילה.

צור קשר

יש לכם שאלות נוספות?, מעוניינים במידע נוסף?, שלחו לנו הודעה ונשמח לעמוד לשירותכם.

הסמינר מועבר באינטרנט – כל מה שצריך זה לבחור תאריך: